VinterSol+2 Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Hei og hopp. prinsessa mi får HIPP ved siden av morsmelk. Ikke så mye, men ofte en flaske til kvelden. I det siste har hun ikke våknet mellom klokka 24 og 0600 så da går det jo greit, men noen ganger er hun sulten i firetida på natta, og siden vi sliter fælt med denne amminga blir det fort mye styr om vi skal sitte oppe et par timer på natta og styre med dette... Jeg har også ofte pumpet og hatt en flaske med morsmelk stående, men dette er dyrebare dråper for meg, og det er kjedelig om hun feks ikke drikker alt, og jeg må kaste, eller det ikke er nok etc etc etc.. har pleid å ha ferdigkokt vann på flaske, ferdig oppmålt HIPP i en liten boks og flaskevarmer ved siden av senga til en krisesituasjon, men det tar litt tid og jeg må innrømme at jeg er litt groggy sånn midt på natta, så da frister det jo veldig å ha en av disse småkartongene med NAN i stedet da.. men jenta reagerer veldig fint på HIPP, så jeg lurer på om det er en dum ting å gi NAN en sjelden gang dersom det er mm og HIPP hun får ellers? hørte noen nevne på at en ikke skulle kombinere, nemlig...?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. juli 2007 #3 Skrevet 30. juli 2007 Det kan være uheldig å kombinere. Alle merkene er litt forskjellige, og noen reagerer positivt på et merke som andre reagerer negativt på. Vi måtte prøve og feile med merker i begynnelsen, og hun fikk grønn bæsj og urolig mage hver gang vi byttet, så jeg tror magen må venne seg til en type og holde seg til den (har akkurat kastet masse NAN jeg hadde, vi gikk over til Collett og jeg tar ikke sjansen).
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Hei Vintersol! Vil bare si så koselig å "se" deg igjen, som du står på med amming og pumping. Måtte selv gi opp hele ammingen da lillejenta mi var 4 uker prematur og nektet å ta pupp + at jeg mistet all melka. Jeg kan desverre ikke gi noen råd ang dette men bruker selv ferdigkartongene med NAN kun om natten og det er veldig lettvint og deilig. Kanskje det går å bytte helt over til NAN og det går like fint som HIPP? Håper alt gåt fint med dere? Klem fra meg
VinterSol+2 Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. juli 2007 hei Purr!! hyggelig å "se" deg og! ja, du forsvant jo plutselig fra BIM! alt bra med dere nå? hm, jeg har ikke tort å bruke NAN enda jeg da, før jeg finner ut av dette her... men nå har melkeproduksjonen min tatt seg opp, og prinsessa har blitt mye flinkere til brystet, så kanskje jeg skulle forsøkt å byttet over, det lille hun drikker av mme nå.. er jo så lettvint med ferdigblanda!
Gjest Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Så bra melka har tatt seg opp:) Ja jeg fødte 4 uker for tidlig så vi fikk en litt tøff start med blodoverføring og et par uker på sykehuset, men nå er vi hjemme og alt går så fint med den vakre jenta mi:) Håper alt er bra med dere og at dere koser dere like mye som oss.
VinterSol+2 Skrevet 3. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2007 ja, vi koser oss masse! jeg er heldig sånn, første mnd var vi på ferie hos foreldrene mine, så jeg fikk masse hjelp, og nå har mannen min ferie i noen uker, så vi får en veldig fin og mild innkjøring! Deilig at ammingen går bedre ja! håper jeg slipper å være så &%&¤ sår etterhvert også... men fy søren så godt det er at mme finnes også oi, 4 uker for tidlig ja. og blodoverføring? hva skjedde? Så bra alt står fint til med dere nå! har du lagt ut noe bilde av prinsessa di eller?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Kopierer inn et tips ang mme om natta: Mål opp ønsket mengde vann i den tempraturen den skal drikkes i og hell dette over på en termos. Så måler du opp riktig antall skjeer mme i en TØRR flaske (bare presiserer tørr i tilfelle en bruker samme flaske for å måle vann og pulver) i forhold til vannet. Termosen og flaska med pulver kan du selvsagt ha like ved senga. Så når babyen våkner om natta, heller du vannet over i flaska og blander godt og skrur på tuten, og vips så har du ferdiglaga mme på 15 sekunder uten å måtte gå inn på kjøkkenet engang!:-)
VinterSol+2 Skrevet 5. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. august 2007 hehe, jeg har gjort det der, Riga. men tror ikke thermosen min er noe særlig, for temperaturen faller så fort. er på jakt etter en liten thermos jeg nå, med 250ml eller noe, som jeg kan ha med i stelleveska.. alltid greit å ha tilgang på litt varmtvann likevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå