Gå til innhold

Møkk lei.. Og forholdet er på hell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har en jente på 9 år, som har vært hos oss på ferie denne uken, skal hjem søndag. Jeg hadde henne fra søndag til torsdag siden han skal jobbe, og vi reiste på tur og koste oss sammen med resten av min familie. Nå har han fri, og har f... meg tatt seg en tur på jobb som ikke var nødvendig engang. Jeg hadde andre planer, men han sier bare "jeg skal på jobb en tur" uten å høre om det passer for meg.

Han lever så på farlig grunn, nå har jeg endelig akseptert jenta som om hun var min egen, men nå er det vårt forhold som skranter. Har nesten ingen følelser igjen. Etter å ha grått mine tårer og fortalt han at nå må vi prioritere forholdet vårt, er det dette som skjer.... Nå sitter jeg og vurderer hvilken eiendomsmegler som skal få tatt seg av hussalget, mens han lar det skrante og gå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har å mye følelser igjen så er det kanskje ikke så mye du får gjort, men hvis det kun står på forholdet mellom dere og stedatteren har jeg følgende tips.

sett opp en liste over hva som er viktig for deg at han respekterer. At det ikke gjør deg noe å tilbringe masse tid sammen med stedatteren så lenge du ikke føler deg utnyttet.

At han viser litt takknemlighet for innsatsen din kunne også været lurt. Husk også at for han er det alltid bare koselig at hun er der. ikke alle fedre som ser på det som et ekstrabidrag at du stiller opp. De tar det gjerne som en selvfølge. derfor kan det være på sin plass å minne han på at ikke alt du gjør, gjør du av selvfølge.

Lykke til.

Lise:)

Skrevet

Ikke lett. Hold barnet utenfor, bare snakk om parforholdet, om evigheter siden dere sist gjorde noe koselig sammen, om evigheter siden dere sist gikk ut sammen, snakk om alt dere ikke gjør, og ikke nevn barnet.

Han har sikkert så mye følelsesmessig skrot i bagasjen selv når det gjelder jenta ettersom det kan virke som om han rømmer huset når hun kommer. Det kan da lett bli mye for han om du snakker om henne og ditt forhold med han og henne i den sammenheng om at forholdet ryker.

Skrevet

I stedet for å bruke kreftene på å spekulere på hussalg, anbefaler jeg at du setter deg ned og tenker nøye gjennom hva som er dine hovedkrav i forhold til samboeren i forhold til å få dette til å fungere. Hva er det aller viktigste for deg, og hva er det du absolutt ikke vil fire på? Deretter bør du si fra til han at han må sette av tid til en uforstyrret prat med deg, så kan du fortelle ham dette. Ikke truende, ikke gråtende, men helt oppriktig og alvorlig. Hold hodet kaldt, dette er livsviktig for det og da kan du ikke la deg styre av irrasjonelle tårestrømmer!

Først når du ser hva han har å svare på dine saker, og etter at du og han har vurdert hverandres ståsteder og funnet ut om det er mulig å komme fram til en felles plattform, bør du gjøre noe. Hvis du er på dette forumet, har du antageligvis et barn underveis. Da er det jo enda mer viktig at du OM IKKE ANNET er voksen nok til å forklare akkurat hva dine behov består i. Hva du forventer av et forhold.

Lykke til! Du kan!

PS! Send oppdatering, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...