Gjest Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 1. hva for noe godt skal dere spise i helgen- må snart i butikken...... 2. jeg har en liten plan. og det er der at hver uke så kaster vi så mye mat- spes pålegg. altså skinkepakker vi ikke har spist opp, salami, osv. ofte har vi pølser til lunsj på lørdager- da er det også gjerne 1 eller to igjen som det ender medat vi kaster. så kanskje vi har litt kjøtt fra lørdagen igjen- tomater som har liggeten liten uke er jo greit å bytte ut osv. og etterhvert som mie blir større så må vi bruke mer enn en pk kjøttdeig når vi lager kjøttdeig mat, men vi klarer jo ikke spise to heller.... så derfor tenkte jeg at vi kan begynne å lage pizza på søndager men de restene vi har igjen... tror dere det lar seg gjennomføre? noen som gjør det, hvordan tomatsaus har dere da.. høres sikkert veldig gnukk ut nå da, er ikke det, men er litt lei av å minst en halvpose med mat vi kaster hver uke....
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 1: Regner med at det blir biff til lørdagskvedsmiddag denne uka også. 2: Her i huset kaster vi knapt nok mat, men så har vi bikkje, da. Det er himla sjelden dyret får påleggsrester, vi spiser tom pakka, bare... Den holder seg jo helt fint i kjøleskapet i mange dager, den. Lag restepizza på søndag, du, det er en god ide. Det som har ligget i kjøleskapet den uka, det bare kutter du opp og legger på pizzaen, kjøttdeigresten også. Stek all kjøttdeigen den dagen du har kjøttdeig-middag! Bruker ofte sånne hakkete tomater på boks som saus på pizzaen, jeg, synes den er helt grei. Ellers bør du vel kanskje la være å kjøpe de to siste tomatene som du liksom vet ikke blir spist opp..... Sånn er det med flere ting, man må lære seg til å kjøpe passe mye. Det var en læringsprosess, det der, nå synes jeg at jeg stort sett har lært, det er lite "til overs". :-) Lykke til!
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 takk for svar. da skal vi begynne med det etterhvert. jeg er litt gresen skjønner du- så pålegg som har hvert åpen i en uke byttes ut...kjøper alltid cherrytomater- så da hender det at det blir noen igjen i pakken- men det kan jo gå på pizzaen det også... hmm, nå ¨tror jeg jammen meg det blir pizza på søndag.., det fikk jeg lyst på.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Aner ikke hva det blir til middag i helgen - har vært GlaMat i byen og vi har spist masse, så er nesten litt matlei, hehe. Ang rester så er pizza genialt. Jeg bruker alltid oppkutta tomater på boks som tomatsaus, og så tilsetter jeg oregano og annet ønsket krydder. Får også alltid cherrytomater til overs - bare det jeg kjøper også ;o) Et lite tips hvis du har til overs av det, og er du som meg - har en basilikumplante i vinduet, er det superdigg som kveldskos å ha en tortillalefse med oppkuttete cherrytomater, et par basilikumblader og oregano, evt med kjøttrester og ost over og varme i micro/stekeovn. Nammenam!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå