petite fleur Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Fikk dere henvisning fra legen deres da? Jeg har lyst til å ta en til ul fordi jeg så nesten ingenting på den i uke 17. Gikk på en gyn klinikk hvor jeg trodde det bare var å bestille time, men må altså ha henvisning fra lege eller jordmor først. "Det er forskjell på å være nysgjerrig og å være engstelig" sa han, det skjønner da jeg også...Fikk også vite at det er ingen private gyn klinikker her i byen. Jeg leser stadig om gravide som er på 6-7 ul i Oslo; har de altså fått henvisning fra lege først??? Hver gang?
miss_chica Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 jeg har aldri fått noe henvisning fra lege hverfall..jeg var på oslo city sist jeg var gravid i uke 27 bare for å se, og nå har jeg vært på majorstuaklinikken. den på sinsen og den på volvat er også åpen for alle. det eneste er at det koster jo litt penger, men du kan hverfall dra dit uten henvisning. bare ring så setter de opp en time til deg.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 ja de har det. kan være at de har arvelige sykdommer, at de har hatt komplikasjoner i svangerskapet.. alt mulig. av og til vil JM at de skal komme tilbake igjen hvis det er noe JM finner som hun vil se nærmere på i ettertid. men se på det som noe positivt, og vil du bestille fler UL kan dette gjøres gjennom privat klinikker i Oslo. Volvoat og Majorstua klinikken feks.
Fabelaktiv Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 jeg har vært på en privat- tidlig UL (uke 13) den bestilte vi ved å ringe til en privat klinikk.. den ligger på oslo city har hatt flere etter ordinær og da ble jeg først henvist også satt opp på sykehuset for hver gang etter det du må nok bestille og betale privat om det ikke er noen "bedre" grunn til at du vil ha UL
petite fleur Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2007 Det er akkurat det, jeg ER villig til å betale for privat ul, men det finnes jo tydeligvis ikke her. Jeg bor i Tromsø, så blir fryktelig langt og dyrt å dra til Oslo:). Skulle tro at en såpass stor by som Tromsø skulle ha et tilbud som dere er så heldige å ha i Oslo... Noen fra Tromsø som har vært borti det samme?
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Private gynekologer i Tromsø.. Fareth, Nils Gynekologi Gynconsult AS Stortorget 2, 9008 Tromsø Tlf: 77 68 73 13 Sørheim, Nils Gynekologi Gyn Tromsø, Søndre Tollbodgt. 7B, 9008 Tromsø Tlf: 77 61 17 07 Forsdahl, Finn Gynekologi Gyn Tromsø, Søndre Tollbodgt. 7B, 9008 Tromsø Tlf: 77 61 17 07
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Jeg hadde en UL på Lillehammer sykehus da jeg var 9 uker på vei pga blødninger og vanskelig terminberegnelse for legene og jordmor fordi jeg hadde så forskjellige mens-sykluser... Var jordmor som henviste meg da. Så skal jeg på ordinær UL snart. Og hvis jeg vil noe mer så reiser jeg på en Volvet-klinikk der jeg betaler for undersøkelsen.
petite fleur Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2007 Tusen takk, Tooblind, men det var i søndre tollbugt jeg var i dag, og han sa at verken de eller Fareth er private...Jeg sa til ham at jeg hadde lest her at de var private klinikker, men han benektet det og sa jeg måtte få henvisning. Forsåvidt så var det Fareth jeg var hos på ordinær ul, og jeg vil ha ny pga jeg var ikke fornøyd der.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Ja da skjønner jeg at du vil ha en ny en.. Det var her jeg fant linkene.. : http://www.helse-nord.no/category3255.html Det står ihvertfall der at det er private..
pandabjørn Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 jeg går bare til jm og kan få så mange ul jeg vil...har hatt 3 stk til nå og skal spørre om den 4 i aug..når jeg gikk med sander så hadde jeg 13 ul synd at man må ha henvisning fra lege for å få en ul....men det er nok forskjell fra sted til sted...jeg går privat hos jm og betaler heller ingen ting for ul eller kontrollene
*RutIetutt* Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har vært på en privat (3d) ellers hos legen min, den ordinære, en pga skjekk av morkaken og to pga lite liv.
kaur *har født!* Skrevet 27. juli 2007 #12 Skrevet 27. juli 2007 Har hatt flere ultralyder. Har gått til privat klinikk og betalt blodpris. Men det ver kun den ultralyden på sykhuset hvor de sjekket kjønn. apparatet de har på privatklinikken er ikke på langt nær så bra som den de har på sykhuset. Sist jeg var hos legen, skjønte jeg ingenting av hva jeg så. Jeg har aldri spurt om å få ultralyd, legene har det som standardrutine tror jeg... Jeg har ikke hatt noen grunn til å ta flere ultralyder, så jeg har ikke hatt noen henvisning. Jeg valgte heller ikke privatklinikk pga ultralyd. Jeg ville bare bli tatt på alvor, dersom jeg ble sterkt plaget i svangerskapet, slik som sist jeg gikk gravid. Men heldigvis har jeg hatt det bedre denne gangen enn forrige gang, så det var egentlig unødvendig :-)
twoboys & a girl Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Var hos Nils Fareth for 5 år siden og det var kjempe bra. Kvaliteten på ultralyd utstyret hanes kan ikke sammenlignes med sykehusenes nå!!! Alt var mye klarere. Hadde ordinær ul der.
petite fleur Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 27. juli 2007 Hm...det var jo ikke gode nyheter, siden jeg synes kvaliteten var så dårlig hos han. Fikk ett bilde hvor man ser ryggraden og bakhodet på babyen, og fikk to med bare grums. Kanskje utstyret hans har forfalt? Blir litt i tvil jeg nå, hvis Fareth har den beste kvaliteten i byen er det jo ungen vits å dra et annet sted for å se bedre. Jordmora mi sa at Fareth hadde dårligere utstyr enn på sykehuset, fordi han ikke holder seg oppdatert, men hva vet jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå