Gjest Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er usikker på om jeg skal ta 44 eller 54 uker med permisjon. Pga at far tjener mer enn 6G, så vil vi tape ganske mye på at jeg tar 54 uker permisjon. Er det noen som har tatt 100 % i 44 uker for så å ta ferie og en mnd perm uten lønn fra jobben? Hvordan har dere løst denne kabalen?
Fabelaktiv Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 hvorfor taper dere på det? Er det han som skal ta meste av permisjonen? Hvis jobben betaler og de får refundert fra nav så får han jo 80% av lønna si under permisjon hvis dere tar 54 uker.. eller er det noe jeg ikke vet noe om her`?
miss_chica Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 jeg tar 44 uker fordi jeg er avhengig av sånn ca lik lønn som jeg har i dag. de siste 4/5 blir jo far sine uker, så da tar jeg ferien min samtidig som han har permisjon.så søker jeg barnehageplass fra lillegutten er 10 mnd. er superfornøyd med den barnehagen min andre sønn går i, så det tror jeg skal gå fint. ingenting som sier man må være hjemme 12 mnd, og sist begynte jeg også å jobbe når lillegutt var 10 mnd =)
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Far skal jo ihvertfall ha en mnd utenom de to som han tar rett etter fødselen. For oss så betyr det at den mnd han har permisjon så vil far alene få over 15000 mindre brutto enn hva han vanligvis får, og det er ganske mye penger spør du meg... Han vil ikke få 80 % av lønnen sin så lenge han tjener over 6G av folketrygden. Det han tjener over, er jo rent tap når han har permisjon.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Jeg vurderer sterkt det samme.. Mitt største problem da, blir å finne noen som kan ta vare på småen mens vi er på jobb.
Fabelaktiv Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Jeg tjener over 6G og min arbeidsgiver betaler 80% av det jeg tjener - ikke 80% av 6G (altså går jobben min litt i tap) er det da sånn at han får 80% av det du tjener fra jobben sin.. eller får han direkte fra nav? får han fra nav og ikke fra jobben så skjønner jeg det.. kjipt å tape så masse penger da - skjønner jeg godt for å si det sånn men taper dere ikke nesten like mye om du tar en mnd uten lønn etter permisjon også kanskje? ellers så går det jo fint med kortere permisjon også.. jeg hadde ikke permisjon i det hele tatt sist (unntatt det man må da) og dattra var hos dagmamma fra 8 mnd.. alt løser seg om man vil og prøver lykke til
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Nå er han midt i et arbeidsgiverskifte, så jeg vet ikke hva den nye arbeidsgiveren hans gjør. På jobben min får jeg fra NAV og ikke arbeidsgiver ihvertfall.. Om jeg velger 44 uker, så kommer jo problemet med pass av barnet når vi er tilbake i jobb.. Barnehageplasser er det jo ikke akkurat flust av her.. Men vi kan jo alltids spare opp litt penger og heller ta en mnd eller to uten lønn enten på 44 uker eller 54 uker permisjon.. Skal ikke være lett dette her nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå