Gå til innhold

hvor lenge passet din beby størrelse 50/ 56 og 62?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker på hvor mye jeg bør kjøpe av hver størrelse og ønsker gjerne tips av dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun var 3750 g og 50 lang når hun ble født :) str 50 brukte vi vel hvertfall de 6 første ukene, 56 til hun var rundt 4 mnd, 62 varte til rundt 6 mnd.. Hun har vært normalt stor.. Jeg liker at klærne er passe, hverken for små eller for store :)

Skrevet

Brukte 50 til hun var litt over 1 mnd - 56 til hun var litt over 2 mnd & 62 til hun var 5 mnd

Skrevet

Str. 50 brukte vi ikke, 56 brukte vi et par måneder, tenker jeg, 62 de neste to-tre månedene, sånn ca. Vokste FORT! hadde "alt for mye" klær... Det var mye vi ikke rakk å bruke, mye ble brukt en til to ganger og det var det. Det er ikke så veldig mye man trenger, egentlig. 4-5 bodyer, 3-4 bukser/dresser, strømpebukse, sokker, 2-3 gensere. Man klarer seg faktisk med det, men da må man regne med å vaske ganske ofte. Får man barn som gulper mye, så trenger man kanskje litt mer.

Skrevet

Kommer jo veldig an på str på babyen. Jeg hadde en som var/ er lang men slank. Bruker nå, 5 mnd, noe i 62, de fleste bodyer er byttet ut i 68, grunn lei mye og begynner å bli stramt. str 50 husker jeg ikke nå, men brukte nok 56 til hverfall 3-4 mnd tror jeg. Det kommer jo også an på hvor klærne kommer fra. Noe krymper lett, og er generelt små i str, og omvendt..

Skrevet

Det er så innmari forskjellig at jeg virkelig råder deg til å vente til barnet er født..butikken er definitivt åpen da også..:)

Vår gutt brukte 50 og 56 i flere måneder og 62 helt frem til han var ca 5-6 mnd. Mens andre jeg har hørt har nesten måttet begynne rett på 56 og 62 med en gang. Jeg hadde kjøpt alt for lite og da bare tok vi en handlerunde og supplerte med det vi trengte!

Skrevet

vi brukte 50 til hun var 2 1/2 mnd.. hun var 3320g og 49 cm da hun ble født. men la lite på seg da. bare strakk seg litt. veide 3500 da hun var nesten fire mnd. brukte 56 til hun var nesten 5mnd. 62 vokset hun ganske fort ut av , brukte det 1 1/2 mnd tror jeg. 68 fra mai/juni og bruker det enda. hun er nå nesten ni mnd. ligger en str under. er ikke spes liten, men ganske tynn (med valker altså), og normalt lang.....

men tror ikke det er vanlig bruke 50 og 56 så lenge som henne da..?!

Skrevet

Størrelse 50 fikk jeg kun brukt første uke med nr 1 og nr3.. ( de var 51cm) nr 2 var are 47cm så hun brukte jeg størrels 50 på i ca 3 uker.. Størrelse 56 brukte jeg i ca 1 mnd..og størrelse 62 i 2 mnd...opp til ca 3 mnd..litt lengre nr 2 siden hun var litt kort.

Jeg vil råde til å IKKE kjøpe størrelse 50 i det hele tatt rett og slett...fordi man får alltid noe smått....og 56 kan stort sett brukes fra fødselen av..mange får aldri ungene inn i størrelse 50 engang..

Skrevet

str 50 brukte vi 2-3 uker og 56 frem til uke 10-11..

En ting er sikkert, 62 kommer ikke til å vare frem til 6mnd!

Skrevet

Jeg kjøpte ikke noe i str. 50 bare str. 56 i den tro at han sikkert var såpass stor. Nå er han litt over 1 mnd og bruker stadig str. 50 og noen bodyer i str. 56.

Skrevet

han var 50 cm og 3650 da han ble født. str 50 brukte han vel den første mnd, men det er jo godt å ha litt, blir en del gulping, og jeg liker heller ikke at klærne er for store. Strl 56 til han var en 3-4 mnd gammel og 62 til han var 6 mnd. Men det er jo veldig forskjellig, noen vokser fort ut av strl og hopper over 50. Vi hadde med vilje ikke kjøpt in i strl 50 i tilfelle han ble større, så vi måtte ut og kjøpe mer i 50. Han er nå snart 15 mnd og bruker strl 74.

Skrevet

Han var 49cm lang og 3360 gram ved fødselen. Vi hadde ikke mye klær i str 50, og de hadde vel uansett bare vært passe i et par uker. Nå er han 11 uker, og vi har akkurat begynt med str 62 - han har brukt 56 helt til nå. Det var litt stort i starten men ikke så mye.

Så mitt tips - kjøp lite av str 50!

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt noe i strl. 50. men gutten min var 2890gram og 49cm da han kom, så vi måtte ut å kjøpe. 50 var jo også aaalt for stort da. Liker at klærne ser passelige ut.

Vi brukte 50 i 8 uker, det siste i 56 la jeg bort i går (han er 4mnd nå). 62 holder nok en stund enda. Det kommer jo veldig an på klærne da. Noe er stort i strl., noe lite.

Skrevet

født i april. var en fin høst så vi brukte 56 lenge.., men hoppet nesten over62 da. men dessverre husker jeg ikke helt. vi har fulgt str ganske fint.........

Skrevet

gutten min var 5 kg og 55 cm, så str 50 brukte vi ikke=)

Husker ikke hvor lenge vi brukte 56 jeg, men kanskje 1 måned? og 62 til han var 3? er ikke sikker.

Nå er han snart 6 måneder og vi bruker 74.

Skrevet

Lillegutt ble født litt før termin og var 2665g, så str 50 var for stort til ham. Sendte gubben ut for å kjøpe klær. Bruker str 62 og litt 68 nå, han er 6.5 måneder.

Skrevet

Begge mine gutter gikk rett inn i str 62. Det brukte vi vel til ca 2-3 mnd. Da var det rett i str 68...

Nå er minstemann 6 mnd og har brukt str 80 en stund =)

Skrevet

gutten min var 3930 gr og 52 cm lang.

han hadde kun en body og en sparkebukse i str 50, det fikk vi nesten ikke brukt.... 56 brukte vi en stund, ikke helt sikker på hvor lenge, men str 62 brukte han til han var ca 4 mnd....

Skrevet

Er som de sier over veldig forskjellig fra baby til baby! De er jo så forskjellig når de blir født og vokser jo også forskjellig.. JEg fikk en liten gutt, så brukte str 50 i 10 uker ca. Og 56 til han var 3-4 måneder. Bruker fremdeles 62 og han er 7 måneder! Så her har vi fått bruk for klærne i de små størrelsene!

Men jeg har nesten ikke kjøpt noe klær, (1 antrekk i 50 + 1 pysjamas og 3 antrekk i 56),fikk masse i barselgaver Og det er mye jeg ikke engang fikk brukt. Så jeg råder deg tilå ikke kjøpe så mye før han er født, men vente til etter fødselen!

Skrevet

Jenta vår ble født i slutten av juni i fjor. Hun var 50 cm. lang og veide 3600g. Størrelse 50 og 56 passet hun fram til august/september. Størrelse 62 brukte hun hele høsten. Det er så stor forskjell på størrelsene, jeg bruker faktisk to bukser i str. 62 til henne nå som hun er ett år...

Skrevet

Tobias var 3770g og 51 cm da hen ble født og brukte strl 50/56 i to-tre mnd. 62 til han var ca 6 mnd. Han vokste ikke så fort...;o)

Skrevet

Brukte aldri str. 50. Begynte å bruke en del klede i str 68 når ho var 2,5 mnd. Er 3 mnd no og har kun ei bukse i str. 62 som passar.

Skrevet

50 brukte han i 3 uker, 56 i en uke, 62 en god stund...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...