Gå til innhold

Farlig å fly!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal to turer til syden i uke 23 og 30, er det farlig for barnet i magen min å fly?? I det heletatt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke farlig for barnet,nei. Om du får lett ødemer,eller hovner opp,så bør du bruke støttestrømper(forebygger også blodpropp i bena) Dessuten er det lurt å ta noen rusleturer i midtgangen,strekke litt på seg og sånn,så du får pumpa blod rundt i kroppen skikkelig,og dessuten unngå å blir stiv og støl i bekken og rygg! (gjelder egentlig for de ikke-gravide også,spes. de som skal fly langt!)

god tur!

Skrevet

Hei, det er ansett som trygt å fly mesteparten av svangerskapet - tryggest mellom uke 13 og 28, men man tillates å fly i inntil uke 36. Sånn sett skulle du være trygg - se for øvrig denne linken her, der står alt du trenger å vite.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322877

Skrevet

Jeg skal å fly, og er i uke 30, med tvillinger. Jordmor sa ingenting om at det var farlig. Det står det på den siden at vi ikke skal!! Så det er vel forskjellige meninger der.

Skrevet

Siden du er gravid med tvillinger har du jo et såkalt "risikosvangerskap",så er muligens andre retningslinjer for deg,spesielt såpass sent som uke 30. (noen flyselskap har sikkert egne regler for hvor mange uker osv man må være under for å fly,så er lurt å sjekke selskapenes hjemmesider før en suser avgårde.(utenlands mest da)

Skrevet

Skal ikke til utlandet. Men til Bodø, skal på sykehuset der. Det er jordmor som har sendt meg dit, og hun sa ingenting om at det var farlig. Men det er jo bare snakk om en time dit.. Heldigvis, for jeg har flyskrekk!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...