Gå til innhold

Angst for neste fødsel.... :o/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fikk datteren min med haste keisersnitt 5 uker før tiden pga ekstrem svangerskaps forgiftning for 2 år siden. Var forferdelig dårlig under hele svangerskapet og gikk mye ned i vekt i starten... Kastet opp hver morgen og alle lukter gjorde meg uvel og dårlig. I tillegg var jeg forferdelig trøtt hele tiden...

Nå leker vi med tanken på å prøve på nr 2.

Men jeg må innrømme at jeg holder litt igjen. Jeg føler jeg får panikk når jeg tenker på å gå nye 9 mnd å være så dårlig. I tillegg orker jeg ikke tanken på å måtte ta et keisersnitt enda en gang. Det tok så forferdelig lang tid før jeg kunne begynne å trene og leve normalt igjen etterpå... Det er først nå jeg føler jeg kan leve og bevege meg skikkelig igjen. Men så har jeg jo lyst på en liten en til da... Sukk..

I tillegg sliter jeg fortsatt med en del kg i fra svangerskapet. Har hørt at dersom man er i bedre form så kan man kanskje unngå svangerskapsforgiftning? Det stemmer kanskje ikke... Men jeg føler liksom at jeg må gå ned i vekt og komme meg i bedre form før jeg prøver å bli gravid på nytt...Det er jo lettere sagt enn gjort :o)

Et lite hjerte sukk fra meg bare... :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil annbefale deg på det sterkeste å gå til samtaler med jordmor for å bearbeide forrige svangerskap&fødsel.

Jeg hadde en traumatisk fødselsopplevelse med prinsen min for snart 2 1/2 år siden.. jeg har fått kjempe bra oppfølling på sykehuset nå.. og det har reddet meg mye. Jeg sliter fortsatt med tanker rundt fødselen,men ikke i den grad det var.

Når det gjelder å komme seg i bedre form før svangerskap så er jo det bare positivt for deg selv både under og etter svangerskapet. Jeg sliter med en god del for mye kilo etter føstemann,og skulle ønske jeg hadde vært i bedre form før jeg ble gravid igjen, er mulig dette er en grunn til at jeg har vært svært plaget med bl i dette svangerskapet.

Gleder meg nå til fødselen, selv om jeg også gruer meg.. men frykten tar ikke overhånd lengre.. og så gleder jeg meg enormt til å komme meg i form igjen.. ingen god følelse å kjenne seg som en strandet hval eller flodhest liksom. hehe.

masse lykke til uansett.. men igjen.. gå til samtaler med jordmor.. det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...