Gå til innhold

Svigermor.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har jeg riktignok en snill svigermor, men.... synes plutselig det blir litt for mye liksom.... Før besøkte hun oss nesten aldri, selv om hun jobber et par minutter unna der vi bor. Kunne jo av og til kommet innom etter jobb, f.eks.(tror hun gjorde det ca en gang i året uten å bli invitert... selv om vi gang på gang har sagt at det er bare å stikke innom, så nei, hun må bli invitert!) Nå har vi fått vårt første barn, og hun maser fremdeles om at vi må komme ut til henne,(jeg hadde en del komplikasjoner etter akutt ks, så har nok med å komme meg på bena igjen). I tillegg kommer hun stadig vekk innom for å dille dulle, alt for ofte synes da jeg. Og så må hun liksom være borti og ta på henne hele tiden. Selv når jeg steller henne selv (liker bedre å bare gi babyen til henne når hun er her, så kan hun styre selv), så må hun henge over stellebordet og ha hendene sine der! Sukk! Og kjøper en rekke ting og tang, for hun MÅ jo bare kjøpe noe, sier hun, og helst noe jeg nettopp har sagt at jeg ikke trenger...., eller noe helt upraktisk (som en rekke kortarmede bodyer med trang hals som må over hodet i nyfødtstr. Aldri brukt!)

Hvordan skal jeg si dette til henne på en fin måte, før jeg sier noe riktig stygt...? Forslag...? Vet jeg skal være glad for at hun bryr seg, men det blir litt mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut hele kjerringa!

Skrevet

Man kan bli en smule overbeskyttende og territorial (kan man si det på norsk?) når man nettopp har fått baby. Hun mener det godt, hun har klart å ta vare på barn selv, og selv om du irriterer deg over henne nå vil hun være god å ha når du trenger barnevakt en gang litt lenger framme.

Blås ut der du kan, men helst ikke til henne hvis du kan unngå det.

Ungen tar ikke skade av å bli tatt på av henne - selv om det er i meste laget.

Det går over. Ingen gidder komme på sykehuset engang når du får unge nummer fire :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...