Gå til innhold

Farge på barnerommet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags farge har dere på barnerommet?

Vi skal male det, men vi er litt usikker på fargen. Enten blir det en helt lys farge, eller en dus grønnfarge..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har malt det i en gulfarge, egentlig en ganske kraftig en. Men det ble kjempefint!!

KJøpte mørkblå rullegardiner med stjerner på på jysk, åsså kjøpte jeg lysegrønne tynne gardiner. Når vi hengte opp de gardinene så var ikke gulfargen så kraftig lenger, men men. Jeg tok også å brunbeiste alle møblene der inne. Det ble bare såååå utrolig fint =)

Skrevet

Vi venter gutt, og jeg vil male rommet lyseblått, kanskje med en hvit vegg:)

Skrevet

Rommet som vi skal gjøre i stand til babyrom er allerede lyseblått og det passer jo perfekt siden vi venter en liten guttebass =) Men jeg har tenkt å kjøpe en enda lysere blåfarge og så bruke svamp til å påføre malingen med. Da blir det en kjempefin kombinasjon av de to fargene. Har sett resultat av maling med svamp hos ei venninde og det var kjempestilig, men det gjenstår å se om resultatet blir like bra hos meg da... =)

Skrevet

Skulle kanskje sagt at vi ikke vet, eller vil vite kjønnet.. :)

Skrevet

Vi vet heller ikke kjønn (og skal ikke ikke), og kommer til å male i grønn farge. En kombinasjon av de 2 fargene som er på Simple baby reklamen under (når du skriver et innlegg)

:P

Skrevet

He he.. Ja vi har sett en del på den som er bakgrunn for overskriften.. Den er jo litt dus.. :) Det er jo en trillion forskjellige duse grønnfarger, så jeg blir helt gærn av dette.. :) Kanskje vi får ringe reklamebyrået og spør hva fargene de har brukt i reklamen heter.. thihi.. ;)

Skrevet

Den vi har valgt ut heter Fillippa.

Husker ikke om det er Jotun sin, men på www.jotun.no sin side så kan du velge fargevelgere, og "male" veggen på nett :)

Skrevet

Hei, vet du hva? Jeg hadde faktisk malt rommet i en litt varm hvitfarge (f.eks egghvit), jeg, og så kan du gjøre det til et hhv. jente- eller gutterom med gardiner, puter, kosedyr og annet tilbehør når du finner ut om det er gutt eller jente. Hvitt er kanskje ansett som kjedelig, man samtidig kommer du ikke til å gå lei etter ett år og må male om igjen - dessuten er det faktisk veldig mye greiere å friske opp igjen fargen og male over eventuelle skader eller "kunst" som måtte dukke opp når småtten blir større. Hvis du vil ha noe slitt mer spesielt kan du male taket som en blå himmel og feste gullstjerner på :)

Utrolig hva tekstiler og annet tilbehør gjør for et rom, nesten viktigere det enn veggfargen :)

Skrevet

Ja vi har vært inne på tanken vi også, men vi har Egghvit i alle andre rom, så vi tenkte det var greit å bryte av litt.. :) Men det er nok godt mulig at vi gjør det samme på det rommet...

Jeg så på Design Inc at de malte sirkusteltmønster i taket på et soverom., Det ble faktisk veldig stilig og artig for en liten en, men det kan jo komme senere når ungen er litt større.. :)

Skrevet

vi venter en liten gutt,men jeg liker bare lyse farger. så det blir nok et helt lyst rom, med litt innslag av lyseblått. slik som sengesett og gardiner o.l, vil det også gå i helt ensfarget lyst. delikat med lyse farger synes jeg. det ser så rent ut.

Skrevet

Ja jeg er enig med deg i det altså... :) Jeg er ikke for veldig sterke farger uansett rom.. Har vel noe med den perioden på 90-tallet da det var skikkelig poppis med masse farger.. hihi..

Skrevet

Vi har nettopp bygd nytt hus og måtte tenke på farger på barnerommene selv om jeg ikke er gravid. Det ble Latte på rommene som gjør det lett å stæsje opp med rosa/blå gardiner, puter, sengeteppe+ + + + . Men smaken er som baken!:) hele huset vårt består av lyse farger som cafè latte*2, cafè latte og cappuchino og da falt det naturlig å ha det lyst på barneromma og..:) rommene står klare,men ikke noe spire på gang ennå..så vi får bare krysse fingrene;)

Skrevet

Sier som Minini lenger oppe at det kan være lurt å ha en mild farge på veggene og heller være litt kreative med tekstilene. Små Unger liker mønstre og kontraster.

Skrevet

Har ikke kommet så langt ennå.

Sønnen min på snart 5 ønsker seg et blått rom. Men jeg skulle ønske jeg kjente noen som var flinke til å male div tema.

Hadde vært kult:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...