lenej :o) Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 trur mini slit litt med de tennern. han har klødd å vært plaga i gomman i 6mnd no, å har STORE klumper nede i gommen, der du nesten ser det hvite av tanna, klar til å bryte ut. så no sover han dårlig, spis lite (han spis like mye grøt til et måltid, som da han først begynte med grøt.. altså bittelitt). veldig glad i fruktmos som er kald fra kjøleskapet, og kaldt vann. han drikk IKKE melk lengre, så eg lure melkepulver i grøten hannes. å han sover som sagt lite på natta, men igjen opptil 4 lura på dagen! håpe, å krysse fingran for det her er tenner som kommer, sjøl om han ikke skit eller har feber.. er det sånn der, eller? vet jo at alle barn er forskjellige, er bare sjøl så førstegangs her så...
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Er veldig forskjellig fra barn til barn. Min eldste merket knapt at de kom gjennom, mens minstemann på 6 mnd nå har fått én tann etter ukesvis med sutring.... Har du prøvd Dentinox?
lenej :o) Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2007 jada, den bruker vi på han. og når det er skikkelig ille, så smører vi konjakk på. men nå sovna han litt, så skal legge meg.. er så trøtt!!
Honningmelon Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Eldsemann gjorde heller ingenting av at tenna kom, men minsta på 8 mnd merker vi det GODT på :-s Blir da veldig urolig på kveld etter hun har lagt seg. Nå har hun 5 tenner, så jeg håper det blir en pause snart...
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Du mener ikke at du gir barnet ditt konjakk? Seriøst?? Skal bli arti å se hva andre her inne mener om det.. Du skal vel helst ikke gi barn alkohol? Folk gjør tydeligvis hva som helst for litt nattesøvn.. Fysj!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Hahahhaha...og du tror du er noe bedre som smører på (hun sa SMØRER på, ikke "gir på flaska") dentinox som inneholder MER alkohol enn konjakk!
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Konjakk er uansett ikke lagd med tanke på tannfrembrudd og barn. Dentinox er jo det. Det er jo sammensettningen av ting om hvordan det er fremstillt også. Alt er ikke sort hvitt skjønner du..
lenej :o) Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2007 ja, faktisk... det er jo et gammelt kjærringråd eg har fått av helsesøster her. riv bare håret av dere av fortvilelse, men vi smører to konjakkdråper når det er ille, en oppe å en nede. å det gjøres IKKE på kvelden da, så ikke mye rus her da.. da har dentinoxen mer alkohol i seg. det er faktisk alkoholen i dentinoxen som lindrer, og jeg vet om mange som ble smurt med konjakk da de var små. konjakk og rom.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 Godt at noen har beina planta på skikkelig jordsmonn.... Virker jo som om man drikker barna fulle med cognac. Er jo samme virkninga i dentinox, men tror cognac funker bedre pga kryddersammensetningen. Så lenge ungen hverken får vondt, eller blir drita, so what??
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Det er ikke alkoholen i Dentinox som lindrer. Den er der for å konservere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå