Suss@ med 3 gutter Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 Når har dere beg å handle eller har tenkt å begynne?? Syntes alle rundt meg har en mening om dette, att det er fortidlig eller sent eller for mye eller for lite.. åssen har dere tenkt å gjøre det?
Mor til en stor og en liten Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Vi har allerede handlet inn det meste. Startet før det var gått 12 uker vi ;-) Det er jo endel utstyr som trengs og det koster jo endel, så vi har tatt det over flere mnd slik at vi slipper å blakke oss helt enkelte mnd. Har handlet noe brukt og vært flinke til å sjekke priser og handle fornuftig. Bl.a bestillt bilstoler til baby og eldstemann samt regntrekk til stol og vogn og stolbase fra Tyskland og spart ca. 2000kr på det ift norske priser. Er allerede oppe i 9500kr i utstyr nå, men nå mangler kun stelleveske, vippestol, seng og stellekommode. Har laget en liste over fullpriser på det vi trenger og en liste med tilbudspriser/det vi faktisk har betalt for å sammenligne og se hva vi har spart og fullprislista er på nesten 20.000kr, og da har vi vært nøkterne mtp utstyr. Vi syns selv at det er lurt å starte litt tidlig, uansett hva andre sier, særlig når man ikke har utstyr fra før. Det koster jo endel å kjøpe alt, selv om man kjøper brukt eller på tilbud, så da er det greit å fordele det utover slik at man slipper å blakke seg enkelte mnd. Nå sparer vi jo masse på å slippe å kjøpe klær siden jeg har gutt fra før og min søster og min svigerinne fikk gutter i oktober i fjor, så det er mye klær i omløp heldigvis!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2007 ja jeg syntes også dette re lurt ja.. må inrømme att ejg ahr kjøpt vogn for et var saalg på akkurat den jeg ville ha.. sparte 2000 på det:) men det er veldig lurt det du sier, for det er jo sinnsykt dyrt alt sammen, og vi har jo ingenting fra før.. har du best på nettet da eller?
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er 16 uker nå, og har en GOD del klær, og andre saker som hører til når man skal stelle babyen. Men mangler ALLE store ting som seng, stellebord, bilstol, osv... Gleder meg til vi skal begynne å kjøpe det inn =)
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 Vi kommer til å starte snart. Er 13 uker på vei, og ønsker å fordele kostnaden utover flere måneder. Skal male barnerommet i helga, og kommer til å starte med litt småtterier i begynnelsen. Vogn, stellebord, seng og de litt større og dyrene tingene tar vi til høsten, rundt uke 20-30 tenker jeg.
Mor til en stor og en liten Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Vi har kun bestilt bilstolene samt base og regntrekk på nett fra Tyskland + digital babycall som vi kjøpte på salg på Alexi.no. Ellers tråler vi Finn.no og har kjøpt endel der. Bla. vogn som vi kjøpte først. Kjøpte den av ei som kun hadde hatt den 1 mnd og så helt ny og ubrukt ut. Den sparte vi ca. 800kr på (Quinny Freestyle 3XL m kun sportsdel). Nå leter vi etter seng (Stokke) og stellekommode på Finn.no. Har vært en tur i Sverige også og handlet der. Mye å spare på å handle på Happyland. BabyBjørn active bæresele er vesentlig billigere der enn i Norge eller den andre babybutikken i Strømstad
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Vi venter til etter ordinær ul, for vi har stort sett det vi trenger etter nr.1, sånne store ting som vogn, seng og stellekommode bl.a. Eneste vi skal kjøpe nytt er bilsete da, og det trenger vi jo ikke før om en god stund så drøyer an med det. Klær handler vi ikke inn før vi eventuelt vet om det er gutt eller jente.
purple Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Er 15 uker. Kun kjøpt noen klær i str. 56 med farger som går til begge kjønn. Utstyr venter jeg med til jeg er ca 7 mnd på vei...tør ikke annet jeg... Og utstyr som barnevogn skal jeg kjøpe brukt...mye rimeligere.
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 er ikke nødvendig å handle før 2 mnd til termin.. hehe.. er det noe spess du er ute etter (vogn, stellebord ol) så kan en ta det litt tidligere
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #10 Skrevet 27. juli 2007 vi skal ikke begynne å handle før vi vet at alt er ok me babyen å til vi vet at alt vil gå bra..så d blir vel et par mnd før fødsel....
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Enig med at kan vente til par mnd før fødsel. Hvis man vil "fordele" det over flere mnd fordi det er dyrt, så hvorfor ikke bare spare pengene i hver mnd til da?Så blir det ikke så dyrt like vel...
Suss@ med 3 gutter Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. juli 2007 nei går jo seff ann å spare penger:) men da er vi jo midt i julestria,,hehe:) tror jeg sender mannen ut med liste til julehandelen, så kan jeg gå å handle bebis tingan:) vist jeg klarer å vente da:)
Ea og Leos mamma Skrevet 27. juli 2007 #13 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er 19 uker på vei, og vi har det meste store på plass. Vogn (betalte selv), seng, vippestol, Bilstol(betalt selv), Stellekommode, Bleiebøtte, Stellematte til kommoden på soverommet, tisselaken, voksipose, stelleveske, babycall, bæresele, dyne, pute pluss flere småting. Dette er ting vi ikke har betalt selv dog, vi har begge foreldre som gleder seg utrolig til å bli besteforeldre og som gjerne betaler for oss x))
M*A*S*H* Skrevet 27. juli 2007 #14 Skrevet 27. juli 2007 Uke 15, har ikke kjøpt noen verdens ting, har ikke tenkt å stresse med det heller. Risikosvangerskap utsetter slikt til nærmere datoen. Men; jeg har kjøpt garn og holder på med litt strikking da. Fin dress til vinterbaby skal det bli.
BEA-77 Skrevet 27. juli 2007 #15 Skrevet 27. juli 2007 Startet i dag vi:) Er i uke 21 og kjøpte i dag inn seng m. tilbehør og stellebord + noen småting. Veldig koselig. Skal innrømme at vi har kjøpt noen plagg før også, men ventet til etter ordinær UL i uke 19.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 27. juli 2007 #16 Skrevet 27. juli 2007 Jeg er 26+3 og har bare kjøpt inn vogn og noen klær. Vognen fikk vi på tilbud så derfor valgte vi å kjøpe den. Men nå som engangsstønaden straks kommer, blir det nok babyshopping på høyt nivå ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå