snupp & mamma Skrevet 27. juli 2007 #1 Skrevet 27. juli 2007 er det VELDIG trette når dere legger dem?? jeg har akkurat begynt med 2 hviler. til nå har hun sovet 3 hviler, har i det siste ikke virket helt fornøyd med det. noen ganger har hun ikke villet sove ettermiddagshvilen. men når vi nå har kuttet ut den ene hvilen er hun sååå trett når jeg legger henne. hm.. vanskelig, kanskje hun trenger 3 hviler allikevel. har forhørt meg rundt å de fleste på 6- 7 mnd sover jo 2 hviler..
lille je Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Min på 8,5 mnd sover to ganger om dagen, og han er trøtt når jeg legger ham ja. Jeg legger han ikke før han "ber om det":) Veldig forskjellig hvor mye søvn unger trenger da.
noje Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Akuratt i overgangen mellom 3 og 2 hviler så var det litt problematisk, hun var så trøtt på ettermiddag/kveld. Men det gikk seg til her. Men jeg måtta la henne ha en liten dupp på ettermiddagen av og til for at det ikke skulle bli helt forferdelig. Nå har vi fått gode rutiner på tidene. Synst det var verre med 3 hviler. Det er jo ikke en regel som sier at hun må ha 2 hviler, kanskje hun trenger flere en stund til?
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Jenta mi sover 2 lurer...en om formiddag og en senere på dagen! Legger henne ikke før hun gnir seg i øynene å viser tegn på trøtthet...sover 1-3 timer i løpet av dagen.
snupp & mamma Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2007 ja jeg vet det. men hun virker ikke helt fornøyd med 3 hviler heller, da hender det ofte at hun er våken veeeldig lenge på ettermiddagen til hun legger seg forde hun nekter den siste hvilen... hm, vanskelige greier! sko ønska det var en fasit på alt,hihi...
manonym Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Komeer ann på når babyen står opp. Slik som idag så var han oppe kl 8, så rekner med det blir 2 lurer, noen ganger har han sovet til 11, da har det vert nok med 1. da er han i køys kl 19. 3 lurer har han ikke hatt på leeenge. Han er snart 6 måneder. Og for å svare på sp.målet;) er som regel ganske trett da ja, men det kommer ann på når han hadde siste luren, om det var i 3-4 tida så er han veeeldig trett, og det var i 5 tida så er han ganske trett=) Får som regel ikke sove etter kl 6.
snupp & mamma Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2007 jenta mi gnir seg i øynene nå, men skal ha grøt kl 10. kan ikke legge henne altfor tidlig for da blir det så himlig laaaang etteriddag. om dere forstår... vi hadde så veldig bra rutiner på 3 hviler før,da var hun nesten alltid trett etter halvannen time, og det gikk liksom skikkelig opp i opp, men nå er hun kanskje ikke trett før det har gått 2/2 1/2 time og da går det ikke med 3 hviler. hun legger seg rett før 7..
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 27. juli 2007 #8 Skrevet 27. juli 2007 Her sover han to lurer, sover ikke senere enn kl 16, legger seg for kvelden ca 19.45. Han sitter ikke nødvendigvis å gnir seg i øynene, men når han får smokk og legges i vogna ser jeg at han er trøtt likevel, pleier ikke å ta så lang tid før han sover. Våkner ca 06.30 - 07.00 om morran og sover første gang sånn 9.30 sover 1-2 timer. Neste hvil er ca kl 14 og sover time-halvannen, men altså ikke lenger enn til kl 16.
suseduse Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 den første er han ganske trøtt, men merker det ikke før bamse og smokk kommer.. den andre tar det noen ganger litt lengere tid på, maks 30 min... men får han den ikke blir resten av dagen et helvete.. er snart 10 mnd... men bedre å la de sove litt på dagen, for overtrøtte barm er ikke moro å legge.. har hun behov for en til la henne sove!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå