Gå til innhold

Navn valg og religion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal barnet deres få et navn som er knyttet opp til det livssynet dere har? I vårt tilfelle blir det ikke et bibelsk navn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet skal hete Odin. Er ikke kristen men er veldig glad i gammel norsk historie og tro, så da er Odin et perfekt valg- Han var jo den største!

Skrevet

Nei, langt derifra. Begge ungene har bibelske navn, primært for å ivareta navnetradisjonen i den jødiske delen av slekta (og til en viss grad oppkalling). Ingen av foreldrene er religiøse.

Skrevet

Det blir to navn. Et norskt og ett indisk. Det norske må ikke være kristent. Det indiske navnet skal være et typisk sikhenavn.

Skrevet

min første er fødd før vi ble kristne og har ikke bibelsk navn.

min andre har bibelsk navn

min tredje kommer til å få et bibelsk navn, om vi kaller våre fremtidige barn noe bibelsk får vi se på

Skrevet

nei, vi har valgt å kalle opp tippoldemor:)

Skrevet

Vi har bare valgt navn vi synes er fine vi, og tilfeldigvis er de bibelske. Men det er ikke FORDI de er bibelske, men fordi vi likte dem :-)

Skrevet

Vi har valgt navn av to grunner. De er begge bibelske, men navn nummer to ble også valgt fordi gutten da ble oppkalt etter mengder av slektninger på min manns side.

Skrevet

På sett og vis så har hun har fått navn som er tilknyttet mitt livssyn. Et av navnene hennes er etter en Catholic Saint, og det andre navnet er et kjent navn fra bibelen.

Skrevet

Jente mi heter Ingrid Kristin... Et navn som egentlig betyr en vakker kristen kvinne (men det betydde ingenting når jeg valgte navnet). Navnet er en oppkalling etter min mamma (hennes mormor) og mi mormor (hennes oldemor).

det er innmari mange bibelske navn som er kjempeflotte, selv om Kristoffer betyr å ofre noe til gud, så skal gutten min hete det uansett (hvis jeg får en gutt da)..

Betydningen av navnet spiller liten rolle, bare både pappaen og jeg liker navnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...