Gå til innhold

Ny ultralyd i går..


Mamman til Mina og Sara

Anbefalte innlegg

Legen min hadde fått for seg det at jeg bar på en usansynelig stor unge og at jeg ville føde før tiden, så ho sendte meg inn på ny ul-time i går.

Der oppe satt verdens hyggligste mann, fortalte meg at alt så kjempe fint ut, hun var litt mindre en gjennomsnittet og regnet ut at hun hadde en fødselsvekt på rundt 3300 gr.

Så nå begynner jeg å glede meg skikkelig. 30 små dager igjen til jeg blir mamma i følge terminen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette Symfyse/fundus målet vet jeg ikke om er helt å stole på. Det stemmer så sjeldent med hva som er målt og hvor stor ungen er når de kommer ut. Det er iallefall det jeg har sett hos venninner. Tror egentlig at de måler det for å se at vi vikser jevnt...kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at symfysemål/fundusmål ikke har noe med barnets størrelse... Målene er bare for å sjekke hvor morkaka ligger til enhver tid - at den flytter seg oppover :) Var ihvertfall det jordmor sa til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror også det er vanskelig å stole på dette sf målet., stor eller liten mage.....

 

I mai hos JM fikk jeg to ganger veldig lavt mål. Så hun sendte meg på UL.

 

Jeg var naturlig nok ganske nervøs, siden alle hadde sagt jeg hadde så liten mage... tenk om babyen ikke vokste??

 

Men på UL såg alt fint ut, var 3 ganger. 14 dager etter første gang, og siste gang en mnd senere. ca 3300 til 3500 ved termin, sa legen. (han siste var også utrolig koselig).

 

Men, det er veldig betryggende at de sender oss til ekstra sjekk, just in case:) roet meg iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på svangerskapskontroll i uke 32 så sa legen til meg at jeg kom til å føde innen 3 uker! Dette pga jeg hadde så stor baby...(!!!!)

Hun hadde bare målt magen min og kjent på den...hodet var festet..

 

Så jeg gikk rundt og ventet at innen 3 uker blir jeg mamma!!

 

Men bebisen er der inne fortsatt, var på UL på sykehuset pga lite liv og da sa fødselslegen/UL- legen at hun var mer eller mindre perfekt, kun +2%i vekstavvik å det var så normalt som det kunne bli omtrent! Hun regnet med at hun ville være rundt 3600g-3700g ved fødsel om jeg ikke gikk lenge over termin.

 

Så dissa besserwisserne av noen fastleger lukker jeg øra for!!!

Jeg drømte jo at jeg gikk til termin og fikk en kjempebaby osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...