mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg er det normalt å legge på seg to kilo til uke fem? hæ? er det ikke da du legger på deg minst
Lena 74 Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Høres merkelig ut... Selv gikk jeg ned 3 kg de første 8 ukene pga kvalme, har gått de opp igjen nå, så ja 4 kg stemmer. Eller skal det da være 1 ??? hm... ikke så viktig, ser ut som magen forran drar med seg gammelt sideflesk.. ho ho!!! Ser ut som jeg har midje bakfra igjen, gøy ) La forresten på meg 22,5 kg i forrige svangerskap og har 10 av de enda (7 år etter) så her skal det tenkes litt denne gangen..
Mamma'n til lille David Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Vet ikke helt hvor godt jeg liker disse tabellene, jeg får jo helt fnatt når jeg ser at jeg ikke stemmer noe som helst overens med noen av de!!! Jeg er 18+5 og jeg har gått ned ett kg siden jeg var gravid.... jeg bannlyser alle tabeller! grr
mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2007 jeg har overhodet ikke kontroll uten tabellene, nå sist eg var på kontroll hadde eg lagt på meg et helt kilo fra uke 7 - uke 11. så eg må skjerpe meg. gikk opp 25 kilo 1. svangerskap eg, sså eg er litt redd
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 kan ikke si at jeg heller liker disse tabellene,har selv gått ned 1kg og er 23uker...
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Tabellen stemmer faktisk helt med min vektøkning, men det er nok helt tilfeldig. Jeg var kvalm i starten og det eneste som hjalp for meg var å spise - så her kom kiloene fort i starten. Er nå i uke 14+3 og har lagt på meg ca 3 kg. Vekta har stabilisert seg i det siste. Tabeller er bare en slags veiledning, men det er viktig ikke bli for opphengt i en slik tabell - hver graviditet er så forskjellig på alle måter, også mtp vekt.
tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Det vil jo bestandig være variasjon fra person til person. Jeg tar ikke en slik liste helt bokstavlig, men tenker at siden jeg har lagt på meg rett under 2 kilo til uke 12, så har jeg litt å gå på senere, eller så kommer jeg bare ikke til å gå opp 14 kilo slik som denne listen sier. Det er jo mange som kun går opp noen kilo i graviditeten og noen som går opp 30. Dessuten, hvis man er overvektig fra før, skal man prøve å ha samme vekt gjennom hele svangerskapet og om man er undervektig skal man helst legge på seg mer enn det som normalen blir rådet til... Så derfor ta listen som en pekepinn om du er normalvektig og ikke bli redd eller skuffet over deg selv hvis du har lagt på deg litt mer eller litt midre til de ukene som står her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå