Gjest Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Sitter her etter 4 dager tilbake på jobb md et kne som verker noe jævlig. I påsken ble jeg sykemeldt pga kneet og var 100% sm i 1,5 mnd. Så var jeg 80% sm i en måned og hatt tre uker ferie. Jeg er veldig, veldig lei av å være hjemme og syntes det er herlig å være på jobb igjen! Men kneet krangler, det verker, er hovent, vondt og ømt. Forleden natt fikk jeg ikke sove fordi kneet var så jævlig (paracet funket nada). Sjefen min ser meg helst 50% sm, fordi hun er redd at hvis jeg overanstrenger meg så havner jeg tilbake på krykker og 100% sm for 2 nye måneder. Men så lenge jeg klarer å gå, så burde jeg klaree meg på jobb? Litt halting er jo bare sjarmerende...;-) (har en jobb som involverer mye gåing). Skal snart til spesialist for utredning ang kneet, mulig det er en sykdom som ligger bak siden det ikke ble funnet annet enn mye væske på MR. Hva hadde dere gjort? Tvunget dere til å fortsette og satset på at det ville gått seg til, eller gått til legen? Og beklager sytet her, jeg er bare lei av kneet mitt nå, redd jeg ender opp som den gale kattedamen med stokken innen jeg er 30:(
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Gå for 50% sykemelding! Da holder du forhåpentligvis ut med jobben, samtidig som du ikke overbelaster kneet. Det er i alle fall bedre sjanse for at kneet holder da. :-)
cherry coke Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Gå til legen! et er mye bedre at du blir helt frisk, enn at du overbelaster kneet og blir sykmeldt enda lenger. God bedring:)
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 takk:) Hvordan går det med kneet ditt nå da? er du bedre?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Heller 50% i jobb,enn 100% hjemme:)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 hadde nok gått til legen ja. Men jeg er nok litt slik som deg, holder ut lengst mulig fordi det er litt godt å ikke bare være hjemme..
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Joda, det går meget bedre:) Legene fant aldri ut hva det var, masse væske bare :s Men nå er hevelsen endelig gått ned og jeg merker ikke så mye til kneet lenger heller! Overbelaster det ikke da;) Håper du får orden på kneet ditt snart
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Takker for svar og ser jo selv at det er det beste å gjøre, men kvier meg samtidig. For jeg klarer meg jo... får jo utført oppgavene mine, selv om jeg har veldig vondt når jeg kommer hjem og ikke klarer å gjøre så mye resten av dagen. Og "alle" sa til meg at jeg ikke kunne begynne fullt på jobb igjen og jeg hater det når andre har rett! Hehe... uff, får vel ta og ringe i morgen til legen ja...:/
Har byttet nick ! Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Bare en liten tanke...? har du prøvd med Ibux som smertestillende istedet for paracet. Om det er en betennelse i kneet dit (høres jo sånn ut, varmt, hovent, vondt, væske) så er Ibux mye bedre enn paracet som smertestillende (er ikke lege, men kan litt om ledd å sånt). Vet ikke hva jeg hadde gjort med tanke på sykemelding, men hvis lysten er der og smertene ikke overgår lysten så hadde jeg kanskje jobba allikevel? men om det er for vondt, så ikke press deg!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 50% høres lurt ut. går det an og få en midlertidig jobb på jobben som du slipper og gå så mye i tilegg så hadde det jo vært toppers forstålig at det er sjedlig og gå hjemme, men helsa før underholdning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå