Gjest Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 ...fått nye, umulig å se hvilken side som skal opp, og ikke minst umulig å klistre dem på øyet...Noen tips????
katlinka Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Hm... Satt dem på fingeren og sett hvilken side som ikke blir sånn flat nederst?
*Kleopatra Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Det er en lyseblå ring rundt kanten av linsa når den er riktig vei (i alle fall på de sortene jeg har vært borti). Slik gjør jeg det: Passer på at linsa er riktig vei og fuktig nok, sikter meg inn på øyet med fingeren, ser bort rett før jeg fører på linsa (jeg bare blunker den bort hvis ikke).
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 hm, nei, bare prøvd i den vide og breie å se logigge i hva som skal hvor, de bare vrenger seg begge veier...Har aldri hatt linser før, så det går seg nok til, men jeg vil lære FORT...
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Det finnes linser der det står 123 på, slik at du kan se hvilken vei som er riktig. Jeg byttet til de og da gikk det mye bedre å få dem på.
Hjertefamilien Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Sett linsa på pekefingertuppen. Sjekk om kanten bøyer utover, eller ligger jevn. Bøyer den utover er den feil vei, og må vrenges. Bruk venstre pekefinger til å løfte øyelokket og langefinger til å dra ned under øyet. Pekefingeren med linsen på tar du raskt inn på øyet, og linsen suger seg fast... Sånn gjør jeg det. Blunk noen ganger, og den sitter perfekt. Gjør den ikke det er muligens linsa vrang og du må ta den ut. Jeg brukte nesten en hel påskeferie på å lære meg det. Klarte det til slutt, for 12 år siden
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 fin folklaring, men klarer du forklare hva du mener med jevn eller utover??+ *DUM* hm, en hel påske, kanskje ikke så rart, da - har bare prøvd 5-6 ganger (utålmodig...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå