Gjest Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Vi vurderer å la eldstemann på åtte se den siste filmen..er det lov sammen med foreldre når det er 11års grense? Han har hatt dilla i flere år, vi har lest alle bøkene og han er moden for alderen..Prinsipielt litt imot pga aldersgrensen, men vet han hadde bltt overlykkelig!
Mamsen til Silje Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Vi fikk beskjed om at de kunne når de var ni i følge med voksen men at de fraråda det siden den var skummel. Men hu på snart 11 syns ikke den var det. Du kjenner barnet ditt best selv og hvor mye det tåler.
mia:) Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 jeg har sett den, og jeg ville aldri tatt en 8 åring med på den. aldri i verden. den er kjempe skummel for så små. og for å være ærlig, så synes jeg at mennesker må snart forstå at det er en veldig god grunn til at det er en alders grense. nettopp fordi det er en god del brutale scener, veldig mye voldemort, og det er ikke egnet for barn. derav alders grensen. lei den heller på film og se den sammen med 8 åringen din. kino gjør alle intrykk sterkere enn hjemme i sofaen i elverum var det til og med barn som hadde tissa på seg under kinoen. jeg ville ihvertfall tenkt meg om to ganger før jeg tok med en liten tass på 8 år på en såpass brutal film.
Hannemor Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 I følge barnerettighetsplakaten kan de se 11 årsgrense når de er 8 år. sammen med en voksen. Og jeg syntes ikke Harry Potter er så skummel, om barnet skjønner at det er et eventyr. Og om en voksen er der, som kjenner barnet og kan se om det kanskje reagerer.
Gjest ->>- Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Jeg har sett den, og vil ikke ta med vår forholdsvise filmtolerante åtteåring. Han kan få se den på DVD når den kommer, hjemme og med lyset på og sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå