kariuss Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Når bør man søke om det?jordmora eller legen min har ikke nevnt no om det enda, har bare vært på en kontroll enda da.. og er i uke 14. Men ser d er flere her som har søkt for lengst! hvor skal jeg søke hen liksom??
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #2 Skrevet 27. juli 2007 Rart at hverken jordmor eller legen har nevnt noenting om dette, da det er normalt å søke om fødeplass på kontrollen du er mellom uke 10 og 12. Bor du i Oslo, så tror jeg det begynner å bli i det seneste laget. Jeg søkte i uke 7 og fikk plass på Riksen. Jeg gikk ikke gjennom lege, men søkte på epost til de.
Mor til en stor og en liten Skrevet 27. juli 2007 #3 Skrevet 27. juli 2007 Om du bor i Oslo tror jeg det er i seneste laget å søke der du vil. Men du skal jo uansett snart på ul, så legen må jo ha søkt for deg og du burde jo ha fått innkallelse til ul nå. Rart h*n ikke har spurt deg hvor du vil føde... Jeg søkte selv på mail til Riksen da jeg var 6 uker og fikk plass. Vet om de som har søkt senere (10-12 uker) og ikke fått plass der de vil.
Linea ble født 10.11 Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 jeg bor i Vestfold, og her må jeg søke innen 7. mnd av svangerskapet, så jeg tror det er stor forskjell fra Oslo til andre mindre steder..
Suss@ med 3 gutter Skrevet 27. juli 2007 #5 Skrevet 27. juli 2007 i kristiansand har ikke jeg fått beskjed om å søke, men vet ikke om min lege har gjort det da.. jordmor sa hun skule sende inn mine papirer i uke 17 så de var klar for meg om noe skulle skje:) så da regner jeg med att alt er i orden her ja:)
Gjest Skrevet 27. juli 2007 #6 Skrevet 27. juli 2007 Hmm . kommer ann på hvor du bor i landet da. Er du fra en liten bygd, er det ikke like hast med å finne fødeplass til deg. Men er det i en større by du bor så vill jeg ringt legekontoret og sagt at du ikke har fått sendt papirer ang fødested. Søknaden vår ble sendt videre tre ganger før jeg fikk plass, og jeg bor i Oslo. men fikk til slutt plass... søkte forresten i uke 10.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå