St.Sunniva Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Står i barnets navn, men jeg som disponent. Jeg har den i min oversikt i nettbanken min, og kan føre frem og tilbake som jeg vil. Blir trukket 200,- automatisk hver mnd.
cherry coke Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Står i barnets navn. Ble anbefalt etterpå å bytte det til at den skulle stå i mitt navn. Har ikke gjort et ennå. Sparer også i fond til jenta mi, og det står i mitt navn.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Hans tror jeg-vi sparer 300 i mnd
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Hvorfor ble du anbefalt at den skulle stå i ditt navn?:-)
cherry coke Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Det husker jeg faktisk ikke:) Mener det var noe med overformynderiet å gjøre? Tror det var slik at om kontoen inneholder så og så mye penger (snakk om mye penger), så tok overformynderiet kontrollen...Tror det var derfor:)
mayaya Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 vi ble anbefalt av banken å ha den i ungens navn. de anbefalte det til alle, og hadde hittil aldri vært borti noen saker med overformynderiet.
cherry coke Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Det stod også et stort stykke om det i vg eller dagbladet....Det var iallefall det jeg ble anbefalt. har kontoen over 100000(kan det stemme?), har overformynderiet rett til å ta over. Pga at barnet er umyndig.
SnupsaTupsa Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 barnas ble anbefalt det så lenge vi ikke skulle spare svimlende summer! og ble det for mye så kunne vi bare sette kontoen på vårt eget navn om vi ønsker! Mente at overformynderiet ikke var noe problem, men at de kan slite med stipend fra lånekassen om de har over en viss sum (tror det var ca 250.000). Ingen fare tror jeg, men skulle de være så heldige får vi bare føre kontoene over på oss selv
mayaya Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 det stemmer, men skjer i praksis ikke dersom foreldrene har et normalt forhold til penger, eller hva man skal si.. hehe.. banken sa at det ikke ble vurdert om man hadde normal økonomi, og de hadde aldri hørt om at en konto var blitt overstyrt på denne måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå