Gå til innhold

Til alle som gidder, gjerne deres mening:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har ei jente på 9 måneder, og sitter her og vurderer om jeg vil starte å prøve...Hadde egentlig bestemt meg for at jeg skulle vente litt, men jeg har virkelig lyst til å komme igang og ikke la det bli så stort mellomrom mellom de to barna jeg ønsker meg. Kan skje en dum ide for noen, siden jeg skal ut i lære nå til høsten da, men det burde vel ikke stå høyere enn barna?

Tenker jo endel på hun jeg har, at hun skal ha en søster eller en bror som hun ikke er så mye eldre enn...Jeg lekte aldri med min søster, hun er 5 år eldre, og jeg ønsker ikke det for mine egne barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde startet jeg ... vi begynte å prøve på nr 2 da lillemor var 8 mnd.

hun er nå 14 mnd & uheldigvis ikke blitt gravid enda =(

Skrevet

kommer nok snart skal du se, skal krysse fingrene for dere:)

takk for svar, var oppløftende å høre at det ikke bare er jeg som ønsker to tette:)

Skrevet

koselig med tette barn da - føler man får bedre søskenforhold da.

moren min fikk 4 barn på litt under 8 år - vi har supre søskenforhold

Skrevet

Jeg har en søster som er to år yngre enn meg, og vi har et veldig bra forhold:) Jeg så et program på NRK om en dansk søsken-forsker, som hadde funnet ut at det beste for en jentes utvikling er at det er minst to år mellom henne og søsken hun måtte få. For gutters utvikling er det best at det er minst tre år mellom.. Han hadde forsket på dette lenge, og det var visst gjort flere undersøkelser også i andre land som støttet denne teorien.:)

Skrevet

Jeg synes du skal prøve hvis du likevel ønsker 2 barn. Vi ønsket to tette og begynte med prøvingen da datteren vår var 6 mndr. Prøver fremdeles og hun er nå snart 3 1/2. Jeg har lært at man ikke har noen garantier, så jeg sier bare GO FOR IT:) Jeg er også helt enig med deg i at karriere ikke skal gå foran barna. Det er mye viktigere for meg å være en fantastisk mamma enn en super sjef, f.eks..... LYKKE TIL med avgjørelsen:) Stor klem!

Skrevet

Egentlig har jeg jo bestemt meg da, men ville høre litt med andres meninger.

Vet at det er ingen garantier for å bli gravid på 1 eller 6 forsøk, så jeg ønsker å starte nå og heller slappe av med det. La spira komme når den kommer:)

Skrevet

19 mnd mellom mine to første - de har KJEMPEGLEDE av hverandre. Håper bare knerten som er på vei nå får innpass hos de to :)

Skrevet

det gjør den helt sikkert:) Det er nok alltid koselig for dem å få en liten bror eller søster, gratulerer med spiren iallefall:)

så håper jeg at jeg kommer inn på 1 trimester etter en stund:) har som sagt ikke noe hastverk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...