Gå til innhold

noe å tenke på

Anbefalte innlegg

Skrevet

sal ordspr

17. 9

den som dekker over skyld, legger vinn på vennskap

den som farer med sladder, skiller venn fra venn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legge vinn på vennskap? Som i satse på? Det høres ikke mye galt ut for mine ører.

Skrevet

nettop. altså viss en vet noe om en venn og ikke sier det til noen ( farer med sladder ) legger en vinn på vennskap

en skal prøve å beskytte sine venner, og ikke lage splid innad i vennegjengen

Skrevet

Å ja. Så om kompisen min stjeler lommeboka til en gammel dame skal jeg helst holde kjeft om det?

Skrevet

det er å dra det litt for langt. og eg må si at da eg skreiv innlegget så var det ment som et hyggelig ord for dagen type innlegg, og ikke ment for å få negative tilbake meldinger

Skrevet

Jammen jeg skjønner det jo ikke.

Det siste ordtaket er kurant - ikke slarv. Det andre har jeg problemer med at skal være så vist og vettugt som man skal ha det til at Salomo var.

Skrevet

det står referanse, gå å les selv.

viss en venn gjør noe, for eksempell forsnakker seg litt om en aen venn, så gagner det ingen at du sier det videre. det fører bare til splid.

eg vet ikke hva salamo mente _( er da ikke like klok som han var ) menn eg synes det var fint eg.

Skrevet

Du kan vel evt si det til den/de som har behov for å vite om det, mens du ikke trenger å fortelle det til hele verden ellers:) Det handler vel i bunn og grunn om at man skal kunne stole på sine venner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...