Gå til innhold

Ang. syklus, kosthold og trening (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 4 kg de siste tre ukene og har lagt om kostholdet og erstattet tv-titting med litt trim.

Fra før har jeg hatt en synkende (???) syklus som begynte på 27 dager og gikk til 26, så 25 og la seg stabilt på 24.

Nå er jeg forsinket med flere dager, men testet negativt i dag.

Kan treningen og kostholdsendringene forandre syklusen? ...og er 24 dager syklus i det kortestet laget?

Det må nevnes at vi har prøvd aktivt siden januar, men at jeg har vært pille-fri siden september.

...det var litt dårlig med respons på skravle så prøver her i stedet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre kosthold og vektreduksjon kan absolutt forlenge syklus. Under 22 dager regnes for en for kort syklus. Det vil si at det ikke er umulig, men vanskligere å bli gravid hvis syklusen skulle bli så kort. B6 vitaminer forlenger syklusen noe, men ikke drastisk 1 til 2 dager. Endorfiner som blir utløst når du trener gjør at kroppen produserer noe mer progestoron. Men kanskje du er gravid og at du ikke produserer nok hCG ennå til at det slår ut. Vent 3 dager og prøv igjen.

Skrevet

Prøv selv å vente tre dager om du kaaanskje muuuuligens kaaan være gravid :P Testen i dag var selvsagt like negativ...

B6 tror jeg det skal være en del av i multivitaminene mine, i tillegg til at jeg spiser variert.... (mye mer nå enn før)

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...