Gå til innhold

November: Skal-skal ikke være hjemme et lite år til?


Trønderpia venter nr 3

Anbefalte innlegg

Tanken slo meg plutselig her om dagen. Jeg har ingen jobb å gå tilbake til, men hadde planer om å ta masse ekstravakter. Hadde vikariat helt til nå. Har også barnehageplass fra første november.

 

Det jeg spekulerer på, er om jeg skal ta i mot dagpenger, si opp bhg-plassen og kose meg hjemme med gullgutten frem til neste bhgår starter...

 

Skal sies at vi også skal flytte neste vår/sommer. Så jeg var i utgangspunktet i tvil på om jeg skulle la han begynne i barnehage for bare et halvt år, før han må rives opp for å begynne i en ny.

 

Er jeg egoistisk som vil være hjemme? Er jeg en snylter på samfunnet? Jeg har jo ingen fast jobb...

 

Ikek det at det har så stor betydning hva andre mener, men når man sitter alene hjemme og spekulerer, er det moro med innspill:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville definitivt valgt å være hjemme ett år til. Det var planen min også, helt til jeg ble tilbudt 50 % fast jobb i kommunen - med arbeidstider som gjorde at Selma fremdeles kan gå hjemme.

Kos deg hjemme med god samvittighet - jeg misunner deg:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet hvordan det er med at fast jobb ikke vokser på trær...

 

Flott at Selma kan være hjemme videre da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær hjemme du! Men skal du ta i mot dagpenger så må du melde deg arbeidsledig da. Hvis det går rundt økonomisk så ville jeg vært hjemme det året som kommer også hvis du har lyst. Jeg ønsker selv å jobbe igjen når permen er ferdig i oktober, men jeg savner å være sykepleier veldig da. Mulig jeg går ned i prosent bare....

Ellers er du heldig som har fått bhg plass da:-) Jeg har ikke hørt et pip enda.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet jeg må melde meg arbeidsledig. Og jeg er jo i utgangspunktet det. Selv om jeg kan tjene masse på å ta ekstravakter, men det er ikke mye forutsigbart...

 

Mest av alt ønsker jeg en jobb å gå tilbake til da. Følte meg veldig hjemme der jeg var, men nå som vikariatet er over, føles det ikke "mitt" lenger...

 

Håper du får bhgplass ZigZag! Skulle fått min om vi bodde i samme by! Du trenger den mer enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, tuppefjert! Det var veldig koselig sagt:-)

Hvis du tar ekstravakter så kan du stryre litt mer selv da. Jobbe når du føler for det og har mulighet.Du kan for eksempel jobbe en mindre prosent del ekstra og allikvel få litt penger fra nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...