Gå til innhold

Ang tilvenning i barnehage, dere som har vært på det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil de ansatte i barnehagen helst at begge foreldrene kommer på tilvenningen? hvordan gjorde dere det??

Og hvor mange dager var dere med? hvordan gikk det første dagen da dere bare skulle levere og gå??

Håper noen kan svare=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

svar sett fra bhgpersonalets ståsted.

veldig hyggelig at begge foreldrene kommer slik at vi får hilst på dere begge, men intet must. flott om vi hvertfall i løpet av de første dagene får hilst og blitt litt kjent med begge foreldre om dere ikke har mulighet til å komme begge to samme dag.

de fleste barn bruker ikke så lang tid på tilvenning. den første dagen er som oftest foreldre med og da er de der ca 2timer, men om barnet ikke vil hjem, eller vil at mamma og pappa skal dra, så er det ingenting i veien for det i vår bhg hvertfall. vi har jo tlfnr deres om det ikke går likevel.

for barn som er litt mer skeptiske til bhg, så er det nok lurt 1dagen at foreldre er med den tida barnet er der, 2dagen at foreldre kanskje drar fra bhg en time eller to, for å se hvordan det går. ofte går det over all forventning. den 3dagen bør barnet prøve å være der omtrent like lenge som det vil være når det MÅ i bhg.

de aller aller fleste barna er ganske godt innkjørt på disse tre dagene, men noen trenger jo lenger tid. snakk med pedleder om du føler at det ikke går noe bra osv. bli enige om åssen dere skal gjøre det videre.

lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar! =)

Noe jeg lurer på...Det står i brevet vi fikk at vi skal være der 13- ca 15.

Mener de bare foreldrene, eller foreldrene og barnet (første dagen altså)??

Hva med andre dagen? hvor lenge er vanlig å være der da? for allemann!

Skrevet

en ting til

3 dagen skriver du at barnet bør være der så lenge det må være der til vanlig, alene eller med foreldrene tilstede?

Lurer også på en annen ting, når er det for sent å levere barna? er det noe tid på det??

Jeg har 50% plass! Kan jeg foreksempel alltid levere til kl 10? hva med 11? og hva m senere?(så sant det ikke er turer)

Kommer til å skje at vi har barnet hjemme også noen dager, ringer man bare å sier fra da?

Skrevet

Slik var det med oss da vi skulle tilvenne sønnen vårt i bhg for første gang.Mannen min var på jobb, så det var bare meg og sønnen vårt.

Dag1: vi var i bhg i 1 time og lekte. Avsluttet med at alle satt rundt bordet og sang et par sanger som avslutning.

Dag2: vi var der i 2 timer. Da fikk han spist nista si der også.

Dag3: siden sønnen min trives så godt i bhg, så var han alene der i 3 timer. Jeg skulle egentlig vært der med han, men han likte så godt å leke med barna at han merket knapt at jeg var der. Så da gikk jeg og tok meg en kaffe på et senter 10 min unna.

Du leverer barnet ditt i bhg når du vil. Dem har ikke noe spes. regler for når barnet skal være der. Men det er alltid viktig å si ifra først.

Skrevet

takk for svaret ditt!

du skriver på slutten at det alltid er viktig å si ifra først, mener du når man kommer til barnehagen? (at man sier ifra at nå er barnet her) eller mener du at man ringer på morgenen å forteller når barnet kommer den dagen?

Skrevet

Du kan ringe og si ifra, eller når du har lagt planer i lang tid fremover, så si det ifra når du henter barnet ditt i bhg. Det spiller egentlig ingen rolle, bare dem får beskjed. Dem setter alltid pris på at vi foreldrer alltid gir beskjed når det er noe. Om barnet ikke kommer i bhg, fordi du har andre planer, eller om barnet er syk etc.

Skrevet

når barnet ditt begynner i bhg, så ta deg tid og prat litt med personalet der. Hør med dem hvordan systemet hos dem funker. Du får kjempe god info. tilbake. Bare ikke vær redd for å spørre. De fleste bhg er kjempe gode til å gi info. tilbake når du sprø dem.

Sønnen min begynte i bhg for første gang i fjor august. Jeg brukte de første ukene til å spørre ut hvordan systemet funker i bhg (for det kan være forskjellig fra bhg til bhg). med system, mener jeg f.eks det med henting og bringing, klær, mat osv.

Så lykke til. Det komme til å gå så kjempe bra så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...