mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 har egentlig hele livet vert sånn jojo slanker, så ei uke spiser eg og ei anen uke spiser eg ingenting. det første svangerskapet mitt spiste eg alt eg kom over, så eg la på meg skrekkelig mye, det andre svangerskapet spiste eg en salat dagen. denne gangen vill eg at både eg og babyen skal ha det best mulig, og lurer dermed på hvor mye eg skal spise feks frokost X skiver lunsj X skiver middag kvelds x skiver eg trenger virkelig hjelp, ellers så ender eg enten opp med å sulte meg selv eller overspise noe helt enormt
mammatrollet + spire i magen Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 detter er jo noe som er veldig forskjellig fra person til person...på hvor mye mat man trenger. Jeg spiser 2 skiver til frokost, 2 til lunsj. Og prøver å spise sunn middag. Forsyner meg en gang med det jeg vil ha, spiser sakte slik at jeg blir mett. varier litt hva jeg spiser til kvelds. som oftes bare noen knekkebrød. Men spiser mye frukt i løpet av dagen, hvis jeg får lyst på noe eller begynner å bli litt sulten før middag eller lunsj. Lykke til... husk å ikke gå rundt sulten. Og hvis du har lyst på en sjokolade eller noe innimellom unn deg det...
Galskapens overhode Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Mitt kosthold har blitt slik: Frokost: 2 små grove skiver, bruker mye grønt på toppen av pålegget som agurk, tomat, eple, apelsin eller paprika. 2 små glass appelsinjuice Lunsj: 4 fullkorns knekkebrød med en kopp urtete til Middag: et par kjøttstykker sammen med 2 små poteter. Vann eller søt saft til. Kvelds: 2 små grove skiver med et lite glass melk (her hiver jeg også i meg omega-3 kapslene og vitaminene) Er jeg noe småsulten spiser jeg gjerne en nektarin, et eple eller en banan mellom måltidene. Grunnet tidlig bekkenløsning er jeg ikke veldig aktiv i løpet av dagen. Så dette holder for meg. Gått ned 5 kg på 6 uker nå. (spiser egentlig bare det jeg klarer å spise, samt det jeg har lyst på) (meget likt mitt første sv.sk, da var jeg 2 kg lettere etter fødsel enn jeg var før jeg begynte)
Galskapens overhode Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Legger til at jeg absolutt ikke er en lettvekter
Ranveig R Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Det kjem veldig an på kor høg/tung du er, samt aktivitetsnivået ditt. Då eg gjekk på Grete Roede etter forrige fødsel var dagsmenyen min ca slik: Frukost: 2 skjever m/pålegg mellommåltid: 1 skjeve m/ pålegg lunsj: 3 skjever m/ pålegg middag: ca 2 poteter, 200g kjøt/fisk, masse grønsaker, litt saus mellom: 1 skjeve m/pålegg kvelds: 2 skjever m/ pålegg I tillegg: 3 glas melk eller 1-2 yoghurt pr dag, samt 3 frukter eller 2-3 glas juice. Grønsaker kunne eg ete ubegrensa av. Dette skal tilsvare ca 1900 kcal pr dag, og var passeleg for meg når eg ville ned i vekt (rekna ut at energiforbruket mitt var på ca 2500kcal, så med eit inntak på ca 1900 gjekk eg nedover). Er 174cm og var då ca 100kg. Mitt råd er å ete mange måltid for dagen, minst 4-5 - og et lite kvar gong. Eit par skjever eller knekkebrød f.eks, og pass på å variere brødtypar og påleggssortar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå