Nesly Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Skal gifte meg om 3 uker og skal lage en sang til min kommende mann.. trenger tips til hvilken melodi jeg klan bruke! Helst en som ikke er kjempemye brukt...og en som er litt romantisk;-)
Mor til et enebarn Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Jeg brukte Teddybjørnens vise.. den er mye brukt tror jeg, men den er "lett" å dikte til... Vi skrev også sant til gjestene våre, og da brukte vi Musevisa... Lykke til:)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Vi giftet oss 7. juli, og jeg skrev sang til mannen min med melodien "Blåbærturen" (Det var en deilig sommerdag at Pelle sa til Kari ...) Ikke så lett å dikte til kanskje, men da slapp jeg å ha samme melodi som noen andre:) Melodier som er mye brukt er; * Teddybjørnens vise * Musevisa * Bamses fødselsdag * Tulla vår * Det bor en baker De som har greie på sangdikting anbefaler at man dikter til en sang der to og to linjer etter hverandre rimer:) Det er ofte lettere. Blåbærturen har ikke dette mønsteret, men det gikk over all forventning=) Pass på at du har korrekt antall stavelser i hver linje så ikke det blir knotete å synge... Og skal det synges f.eks tyd'lig, så ikke skriv tydelig!! Da er det GARANTERT noen som synger "tydElig" med tre stavelser istedenfor med to som du kanskje hadde tenkt;) Rettskriving er ikke nødvendig når du dikter. hehe.. Lykke til!! =)
børdi Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 jeg lagde sang til bryllupet til et venne par med melodien hallelujah...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå