Gå til innhold

har dårlig samvitighet for barna mine skal starte i barnehage,burde jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

søkte plass til dem for 1,5år siden. siden jeg måtte finne meg en jobb, og jobb har jeg nå fått, men den er på ettermiddag,kveld + helg. ungene har fått plass 3dager i uken, men kommer nok til å gå 2dager annenhver uke.¨

2,5åringen min gleder seg vilt til å starte, men 1,5åringen har nok helst lyst til å være hjemme med mamma.

Saken er den at jeg gleder meg til litt tid for meg selv.... Minsten er og har vært veldig krevende om nettene, vi går på skift for hun sover veldig dårlig og sliter med luftsmerter. Vi har ikke familie som stiller opp, så vi har ikke avlastning.

Har vært på kino engang og ute å spist engang ilag på 3år.

Har en stor jente som har fri en dag iuka på skolen og håper på litt kvalitetstid sammen med henne når de andre er i barnehagen.

Men egentlig tenker jeg at je er syk som sender barna i barnehagen, mens jeg kun er hjemme og kokelurer, burde vel ha vært mest mulig sammen med barna mens dem er små. Men samtidig føler jeg at jeg kan bli en enda bedre mor om jeg får litt kvalitetstid sammen med ,eg selv også.

HVa mener dere?

Har vært hjemmeværende i 3år, har 3 barn på

9år 2,5år og 1,5år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer til å gå 3dager ene uka og 2dager andre uka osv...

Skrevet

Nei, du bør ikke ha dårlig samvittighet.

Skrevet

De fleste barn har det fint i barnehage så lenge de ikke får alt for lange dager der. Om du går hjemme har du anledning til å tilpasse dagene til unga dine ut fra hvor slitsomt du ser at de eventuelt synes det er i barnehagen. Synes du skal forsøke det og se hvordan det går - det er svært sjelden at barn absolutt mistrives i en barnehage, men det forekommer jo.

Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet!! Synes det høres veldig lurt ut jeg. Det er viktig å få litt tid for seg selv, selv om man er blitt mamma. Og med to så tette småsøsken har sikkert eldstemann godt av litt tid alene med mamma.

Jeg mener dessuten at alle barn ha godt av å komme seg ut litt og leke med andre barn. Nå er det så stor andel av barn som går i bhg at jeg tror mange av de som ikke går i bhg fort kan falle litt utenfor om de starter veldig sent i bhg eller når de begynner på skolen (det kommer jo selvsagt an på hvordan de har det hjemme og hvilken personlighet de har).

Det er jo bare halv plass, og de trenger jo ikke ha så lange dager. At eldste gleder seg sånn er jo bare et tegn på at det er riktig!

Nei, kos deg hjemme uten barna dine noen dager - og gjør det med GOD samvittighet !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...