Gå til innhold

Middagsglass vs. hjemmelaget mat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker dere?

Jeg har en gutt på 6 mnd som jeg akkurat har begynt å gi middag til. Hadde i utgangspunktet tenkt å være så "idealistisk husmor" og kun lage hjemmelaget mat og fryse.. Men har liker ikke det jeg har prøvd av hjemmelaget mat, og elsker "grønnsaker med kalkun"-glasset fra nestle! Så da går det i middagsglass foreløpig her da..

Tips til andre typer middagsglass jeg kan prøve? Likte ikke grønnsaker med lam.. Og tips til hvordan jeg kan få han til å spise hjemmelaget mat etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en myk overgang der du blander ferdigmat og hjemmelaget i gradvis større andel hjemmelaget. Med 2 babyer som begge har brukt 1-2 måned for å forstå hva mat er godt for, har jeg kommet til at det er greit å begynne med ferdigmat, så gradvis få dem over på hjemmelaget.

Skrevet

Jeg har gitt en del glass, men nå som han er 9mnd er det lettere å gi mer hjemmelagd. Argumentene mine for å gi glass er at det er lettere å variere det de spiser, man finner ut av hva de liker, det er enkelt og greit når man ikke er hjemme. Det jeg ofte gjør for å gjøre glassene litt mer interessante er at jeg tilsetter noe av det vi skal ha til middag. Som oftest blir det brokkoli, søtpotet eller litt fisk.

Skrevet

godt argument kozy og nikolai. vi pleier å koke skrelte gulrøtter og poteter for seg selv - knuser det og blander i litt smør. vi varierer selvfølgelig med ferdigkjøpt innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...