Gå til innhold

Flaske... Når sluttet/slutter dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er ett år og fem måneder og storkoser seg så innmari med tåteflaske fortsatt. Han får det bare når han skal sove, evt er syk, og han jubler og hyperventilerer nesten ved synet av den. Han har ikke brukt smokk noen gang, så jeg tror det er hans substitutt. Når tenker dere at barna bør slutte med flaske?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fort de er store nok til å drikke melk av kopp selv til måltidene.

Litj tussen var puppeunge, men sluttet selv med puppen på dagtid da han var drøye 6 mnd. Han fikk da tutekopp med melk til måltidene i stedet for å begynne med flaske. Fikk det anbefalt av helsesøster. Hos oss så har det aldri vært et alternativ å legge seg med kopp eller flaske i senga.

Skrevet

Ja ok, glemte å skrive det. På grunn av x antall brystbetennelser fikk han hele tiden en kombinasjon av pupp og flaske.. og etter hvert bare flaske. Derfor er det en forskjell fra de som er fullammet lenge, selvfølgelig.

Skrevet

Vi sluttet vel ganske nøyaktig da hun var så gammel som din er nå.

Så for meg at det skulle bli bråk, men jeg bare passet på å rydde dem vekk etter at hun hadde sovnet (vi hadde brukt dem mindre og mindre en periode, da), sånn at hun ikke skulle få øye på dem. Var aldri noe trøbbel.

Men jeg synes vi var "trege" til å slutte med flaske. Uten at jeg aner hva som er vanlig..

Skrevet

Jenta mi er 14 måneder og får fremdeles flaske med mme når hun skal sove. Holder på å trappe ned nå, men hun her har heller aldri brukt smokk så enig med HI at det muligens er et substitutt.

Tenker at det er greit å trappe ned nå rundt 1,5 år, jeg. Men ser ingen grunn til å stresse med det, men heller ta det litt om litt. Kanskje begynne å få flasken FØR vi går på soverommet, eller å ha mme:n på kopp eller sånn.

Skrevet

Hei! Jenta mi er litt over 16 mndr og nå får hun bare en flaske med melk eller velling til kveldsmat. Men den får hun servert i pappas fang i stuen, og får ikke flaske i senga. Har også lurt på om det er på tide å slutte helt med flaske for hun drikker fint av tutekopp og vanlig glass. Men til "kveldskos" blir det ikke det samme å drikke av glass. Det er vel heller ikke noe problem å bruke flaske litt til!? Hun skal begynne i barnehage neste uke så jeg kommer ikke til å slutte med flaske før jeg ser hvordan rutinene hennes blir etter det. Kanskje hun sovner uten flaske...

Kanskje det er greit å slutte med flaske til de er 2 år?? Eller? Tror man bare må se d an hva som føles rett for en selv og barnet!

Skrevet

Ikke for å kritisere. Men hva skjer med tennene når de legges til å sove med flaske???

Eller misforstår jeg. Er det kosestund først med flaske i fanget, også tannpuss??

Skrevet

Gutten min er 1 år nå og han får en flaske i fanget med melk før han skal legge seg, med tannpuss etterpå. Har ikke tenkt å slutte med det enda, for han koser seg så med den :) Vet ikke helt når vi slutter med den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...