Gå til innhold

skal dere skrive antrekk i innbydelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde skrevet smoking, men så sa mamma at det var bedre å ikke sette noe......for hvis man skriver smoking så må sikkert mange leie osv...er jo ikke alle som har en hengende i skapet

så hva skriver dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skriver pent eller mørk dress. Ville ikke tatt smoking da det ikke er alle som har det å dermed måtte betale for leie eller kjøpe.

Skrevet

Vi skrev ingenting om antrekk. Tar det som for gitt at folk vet de ikke skal komme i grilldress i bryllup ;=)

Skrevet

Vi skrev bevisst ingenting om antrekk. Vi ønsker ikke veldig formelt, men vet at folk pynter seg uansett, og det er nok for oss...

Skrevet

Hvis man ikke skirver noe betyr dette egentlig galla, men det er ikke sikkert alle vet det da. Mulig den eldre garde kan blingse litt da..... Kipt å komme i gallakjole/kjole og hvitt, men så mente vertsskapet egentlig "fin sommerfest", litt uformelt.

Hvis man skriver smoking/mørk dress har man dekket det meste. Det betyr jo egentlig "kom i det fineste du har", på et vis. Så slipper du også at folk må kjøpe noe. En mørk dress har de fleste, og hvis ikke så er det å få tak på til en billig penge, og det får en jo alltdis bruk for.

Hvis en bare skriver mørk dress betyr dette egentlig kort kjole for damene, men legger en til smoking åpner dette også for lang kjole.

Antrekk pent er hakket mere uformelt. Her åpenes det for lyse dresser, ikke slips osv. På en måte ut å spise på fin restaurant katigorien. Da vil nok mange damer tenke skjørt og topp/bluse.

Bunad er lov i alle katigorier, også galla.

Selv om man ikke vil legge føringer på gjestene sine er det ofte mere forvirrende å ikke vite noe som gjest. Spesielt hvis man kanskje ikke kjenner så mange andre som kommer.

Da vi giftet oss hadde vi smoking/mørk dress på invitasjonen. Fikk ingen reaksjoner på dette.

Skrevet

Skrev bare pent antrekk jeg:)

Skrevet

Så man kan skrive /smoking mørk dress også?! Jeg er fornøyd med at mennene kommer i dress, men vil helst at damene skal ha lang kjole... I alle fall ikke bare skjørt og topp - det blir alt for casual synes jeg!

Skrevet

Nesten alle bryllup jeg har vært i har hatt smoking/mørk dress på innbydelsen.

Skrevet

vi skrev ingenting, de aller fleste, finnes kanskje noen få unntak, vet jo en kler seg fint i bryllup. har kun opplevd en gang at det stod antrekk på innbydelsen, og da stod det smoking. men ikke en eneste av gjestene hadde det på seg. de fleste hadde ikke fått med seg at det stod på innbydelsen, og de som hadde sett det hadde ikke smoking og spurte brudeparet om de måtte ha smoking. de måtte ikke det, de hadde bare skrevet det for at folk skulle kle seg fint. flere av gjestene sa også at dersom de måtte ha på smoking hadde de ikke råd til å komme. nå vet ikke jeg hva det koster å leie, men pappa kjøpte ny til mitt bryllup og den kostet 10000,- Dyrt det for noe du sjelden bruker.

Skrevet

Syns smoking/dress var en grei ting å skrive jeg, hvis man ikke skal ha en mer uformell sommerfest eller no.

Dumt med bare smoking da de færreste har det i skapet. Og jeg syns faktisk det er penere med en pen dress enn smoking jeg da. Og så kjedelig med hvit skjorte...

Og jeg ville aldri stilt i kort kjole i bryllup, i hvert fall under knærne om ikke helt lang.

Min mening ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...