Regnbuemor til 2 Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Hei. Jeg fødte 10. juni, men har ennå ikke sett snurten av noe barnetrygd. Er det noe jeg må søke om? Eller er det bare at det går tregt?
Monajenten Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Du får ikke barnetrygd før måneden etter at barnet er født. Dermed skal du få første barnetrygd i slutten av juli, men noen ganger kommer den ikke før et par mnd. etter, men da får du etterbetalt. Det ble kanskje litt rotete... Altså. Jeg fødte i januar. Fikk første utbetaling i mars, men da også etterbetalt for februar. Skjønner?
SnupsaTupsa Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Går tregt! Du får fra mnd etter, altså første utbetaling i slutten av juli. Men det er gjerne 1-2 mnd forsinket, så du får etterbetalt. På sommeren er det mye å gjøre både på føden og nav så de er gjerne litt træge. Da førstemann kom (i juli-05) fikk vi for 4 mnd i slengen!
It's all about me Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Det går tregt, ofte 2 - 3 måneder. Men det blir etterbetalt så du taper ikke noe på det. Du får foresten fra juli, ikke juni.
2 Sommerbarn Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Det går bare tregt.... Hvis du trenger pengene så ta gjerne en telefon til NAV. Jeg ringte når det var gått 3 mnd etter fødselen og da var det ikke registrert at jeg hadde født. En liten feil fra sykehuset sin side. Fikk pengene ved neste utbetaling og selvfølgelig det jeg ikke hadde fått tidligere.
Regnbuemor til 2 Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2007 Oki. Takk for svar. Ikke noe krise, ble bare usikker på om jeg skulle sendt inn noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå