sweet dreaming Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Hva er allt det styret med å begrense godteri , ta til nød frem noe på lørdager så ungene blir så godtesugne at de nesten blir desperate, og i det de får sin tilmålte rasjon så hiver de det i seg i redsel for å måtte dele med noen. Her i huset har vi fri tilgang på godteri hele uken, året gjennom og det funker helt greit. Vår 3 åring spiser mindre kjeks og søtsaker enn de sukkerhungrige barna som tror at det med godteri er så himla spesiellt at de må spise alt de klarer å karre til seg. Hvis ungen vår har lyst på sjokolade så går hun i skuffen og finner seg, eller hun får hvis hun spør. Hun spør sjelden om godteri, hun spiser sjelden godteri, hun spiser sjelden kjeks, men hun kan hvis hun vil, men godteri er bare ikke så spesiellt . Har prøvd den der godt bare på lørdager, men det funket ikke for oss for når lørdagen kom og hun fikk godtene så spiste hun til hun spydde , fordi hun forsøkte å stappe i seg alt før noen ev. kom og tok det fra henne. Nå spiser hun sammenlagt mye mindre godter og det er mindre mas.
It's all about me Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Noen er den typen, og så er det de som får godt hver dag og alikevel kaster seg over det som noen sultne ulver. Alle må finne det som fungerer best for dem.
rødt&blått Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Da er du heldig! I min familie fungerte det ikke. Både jeg og søstern spiser lite godteri, men MÅ ha hver kveld. Ett eller annet, fordi vi har blitt avhengige av det daglige sukkerinntaket. Er noe som heter sukker-avhengighet. Vi er ikke feite, om du lurer på det, men vi er i faresonen for å utvikle høyt kolesterol og diabetes fordet, nettopp pga bivirkninger av daglig sukkerinntak. Dessuten har ikke små barn verken behov for eller godt av masser av godteri eller tilgang til dette. Jeg vil uansett prøve å utsette det at de "oppdager" godisens verden så lenge som mulig. Er IKKE synd på barn som ikke vet hva alt av godteri smaker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå