Gå til innhold

svangerskapsforgiftning??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var hos legen på mandag... hadde da høyt blodtrykk som han reagerte på. i tillegg går jeg med konstante hevelser i kroppen... men urinen var helt fin... Men ska tilbake på mandag..... Fikk også beskjed om å ta kontakt hvis eg fikk hodepine...

Men er det noen som vet om man kan svangerskapsforgiftning uten proteiner i urinen???.... For er ikke i from i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd til deg er å ta det med ro og slapp av! Jeg går også med konstante hevelser i kroppen og har i tillegg protein i urinen og noe høyt undertrykk... Likevel er legen stort sett bare opptatt av om jeg har sterke smerter i magen eller hodepine! Dette tolker jeg dithen at så lenge jeg kun har de tegnene jeg har er det ikke farlig. I artikler om svangersapsforgiftning står det jo at man må ta det med ro og kun i spesielle tilfeller må innleggelse på sykehuset til. Derfor tror jeg at så lenge du ikke har magesmerter eller hodepine kan det være svak svangerskapsforgiftning som ikke trenger spesiell oppfølging. Så mitt råd til deg er å ta det med ro, hvil mye og nyt svangerskapet :) Kanskje er den dårlige formen et tegn fra kroppen om at du trenger hvile?!

 

Lykke til videre, og god bedring! Håper formen din blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også høyt blodtrykk og hevelser mot slutten av første svangerskap men helt fin urin. Fikk hyppig oppfølging a lege/jordmor. Fikk tilslutt kvalme og hodepine og da slo det ut på urinen også. Ble lagt inn for igangsetting av fødsel med gel da det var ca. 2 uker igjen til termin. Prøv å slappe av mest mulig (få sykmelding dersom du fortsatt jobber) og ta det med ro. Oppsøk lege dersom det skjer noen forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...