æsj altså! Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Og når de er her, ødelegger de gjerne gutten min(3år) sine også. Han blir så lei seg, for han er så forsiktig med alle tingene sine. Til bursdag og jul kjøper jeg gjerne n oe leketøy til ungene, men det er ødelagt med en gang. Synes det er så kjedelig. Søsteren min sier ingenting til dem om at de må være forsiktig med tingene sine. Sist jeg var på besøk hos henne mistet nesten hennes minste en tung leke på min lille gutt på 5 uker. Blir bare så frustrert...
blond Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Ta bort alle lekene som ikke er ødelagte når de kommer på besøk. Da unngår du problemet.
Anne-B. Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Skjønner godt at det er frustrerende. Når de er på besøk hos dere, så får bare du si fra da, så kanskje hun tar et hint. Tar seg ikke ut å gå på besøk og ødelegge det som er andres, det er noe vi sier til datra vår at man ikke skal gjøre. Ellers kan man rett og slett ikke gå på besøk, for da blir folk irriterte, sånn som du blir. Bare forståelig det. En ting er å være uheldig, en annen er å være uforsiktig. Jeg hadde sagt fra, jeg.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Her seier eg til ungar som er på besøk at me kastar ikkje leiker i golvet el vegge mellom. Gutten min kan godt kaste leikene sine i golvet men da får han til snakk og han gjer det veldig sjeldent. Han lærte det av ein anna gutt som kasta alt i golvet...... Er det ungar her, samma kven sine ungar det er og det blir kasta leiker så dei kan gå el går i stykker så seier eg at det ikkje er lov her. Samma kva dei gjer når dei er heime, det bryr eg meg ikkje om men når dei her hos meg så er det slike reglar som gjelder. Hadde ikkje gidda å kjøpe leiker til tante ungane min hvis dei hadde ødelagt dei med ein gong.
æsj altså! Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2007 Søstren min sier bare: de ødelegger bestandig lekene sine med en gang.... Vet faktisk om flere som irriterer seg over ungene hennes når de kommer på besøk. Vi var på ferei sammen i vinter. Da hadde hun ikke med noen leker til sine unger, jeg lot henne låne noe hos oss, det var ikke så lurt... Gutten min spør enda etter noen deler til en bil, som de selvsagt mistet på ferien... En annen sak er at hun fikk låne vognen min til sin yngste. Da jeg nå fikk den tilbake til min lilllegutt så den ikke særlig fin ut. Hadde jeg vært litt tøffere, så skulle hun fått kjøpt den hos meg slik at jeg kunne få meg en ny.
Maisie Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Da hadde jeg 1) sluttet å kjøpe leker til dem i gave og 2) gjemt lekene til sønnen min når de kom på besøk.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Da hadde jeg satt frem et litt begrenset utvalg leker før de kom (fjernet det du er mest redd for) og konsekvent tatt bort lekene hvis du ser at de ikke klarer å begrense leken slik at ting ikke blir ødelagt. Hjemme hos deg er det du som bestemmer enten det er dine unger eller ikke ) Svogers hadde likende problem med gutta sine og de innførte kast av alle ødelagte leker. Uten å kjøpe nye. Da ble det raskt andre boller. Fikk seff advarsel når foreldrene så at de var for hardhendte, med forklaring om hva som skjedde dersom de gikk i stykker. Har du prøvd å nevne for foreldrene at det går an å lære ungene sine å være forsiktig med ting?
Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Da hadde jeg gjort slik (har gjort noenlunde det samme med mine tanteunger): Neste gang de komme rpå besøk, så er du med ungene, vertfall den første halve timen. Du er der de leker og driver på, kommenterer når de er flinke og forklarer deres regler. Att slik har dere det, og da vil du att det skal være slik også når de er på besøk. Foreldrene har ikke noe de skulle ha sagt i forhold til att du sier ifra til ungene om deres regler. Det er ditt hus. Det pleier å gå bra, i allefall en stund. Når du ser det begynner å skli ut, så blir du med ungene igjen, kommenterer og roser. Så neste gang de kommer, så gjentar du dette, om de husker deres regler, ros de når de overholder reglene. Viss ssøteren din blir sur, så håper jeg du har så godt forhold til henne att det vil gå over. Og forklar gjerne til henne og så att det er jo ulike regler i ulike hus, og hjemme hoss deg så vil du att det skal være dine regler som gjelder, også for barna. Man går jo ikke på besøk som voksen og putter beina på bordet selv om man gjør det hjemme, det samme bør gjelde for barna. Man oppfører seg "annerledes" på besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå