Mrs. Bouquet Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 men leser på forbrukerportalen at totalevurderingen er at setet er dårlig. Burde vi levere det tilbake og evt. hvilket sete burde vi heller velge? Noen som vet om andre tester dette setet har blitt vurdert?
summer85 Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 er det cosmic eller comfort dere har??? vi har cosmic, (tror det heter bare det) å er kjempe fornøyd med det, gutten vår sitter helt supert i det!!
Mrs. Bouquet Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2007 Det står cosmic comfort, kan brukes både forover og bakovervendt. Hun satt bra i det på vei hjem, men om det ikke er trygt i kollisjon betyr det lite.
så var vi 4 Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 har du sjekka hva de la til grunn for vurderingen av setet? har hørt den testen er noe tvilsom nemlig.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2007 Nei, vet ikke finner så lite informasjon om det. Men husker det var4 snakk om at et av setene til akta graco fikk dårlig i test i fjor pga. feilmontering av de som testet setet. Mulig det var derfor?
så var vi 4 Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 ja jeg mener å huske at de fleste bakovervendte setene kom dårlig ut på brukervennlighet og at det gjenspeilte seg i sluttresultatet. Var også noen her inne som sa tryggtrafikk ikke var enig i den testen. Men dette er bare ting jeg har plukka opp her inne da.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2007 Dette fikk karakteren 1 i sikkerhet, (fra 1-5, der 5 er best). Vil jo ikke ha dette setet om det stemmer da.
SaDa Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Det sete er best i test i flere andre land. Vi har det og er kjempe fornøyd med det. Den testen har jeg lest ikke er riktig siden de brukte større påkjenning enn de pleier i sånne tester. Så behold setet med god samvittighet du. Det er et godt og sikkert sete.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2007 Ja tror jeg begynner å føle meg litt tryggere nå. Hadde først tenkt oss et izi combi, men det hadde de ikke inne og graco-setet var på tilbud, så ble på en måte et impulskjøp jeg angrer litt på.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Det jeg husker om dette setet ifht tester er at testen de hadde i f&b tidligere så testet de det med høyere g-krefter enn det de trenger for å bli godkjent, og i den forbindelse så løsnet setet fra selen i bilen. Som produsentene sier selv - utsettes et lite barn for g-krefter i den styrken så er ikke bilstolen det man bør bekymre seg mest for uansett, selv om man selvsagt ser at stolen henger fast uansett. Her i gården stod det mellom cosmicen og izi combi, og ble izi combi på oss, men utelukkende fordi den var litt lettere å tilpasse selene på.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Eg er kjempe fornøgd med det sete. Kjøpte det til sønnen våres i 2005 og det var best i test i 2004. Det som gjorde at sete blei slakta i testen var at dei bruka ei dokke på 15kg, bakover vendt i feil monterte sete. Frontkræsja i 100kmt....... Akta graco meinte at ein unge som veg 15 kg er for stor til å sitta bakover, har ikkje plass til beina da og at det blei feil på kjenning på sete sida det var feil montert. Dei testa det med ein gong når den testen kom ut og den motbeviste alt. Dei testa jo for å sjekke om det virkelig var så dårlig som testen tilsa. Og det var det ikkje, ikkje for å redde sitt eget skinn men alle ungane som bruka det. Hadde dei komme fram til samma resultat så hadde dei trekt sete fra markede. Er det rett montert så er det ikkje noko dårligar enn andre seter. Det beste hadde vert om NAF el NCAP testa seta så hadde ein sleppe alle dei ulike testan. Den eine testen seier ein ting og den andre seier noko anna. Seta må bli testa på samme måte og alle må self vera rett montert.
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 for stor til å sitte bakovervendt når de er 15 kilo kan vel ikke stemme vel.. de setene som går bakovervendt er opp til 18 kilo eller 25 kilo.. og det anbefales jo at de sitter den veien så lenge som mulig. de anbefaler jo opp til 4 år. og de setene er jo også ment til å vare opp til ca 4 år.. så det skjønner jeg ikke helt altså.. setene skal da tåle det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå