Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Stoler 100% på hunden min osv....men hun er så inmari mammadalt og vant til å ha meg for seg selv. Kan hunder bli deprimerte?? Kan jo ikke, på lik linje med eldre søsken, fortelle at nå kommer det en ny en inn i familien som krever oppmerksomhet. Hvordan gikk det for dere?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 tror IKKE jeg ville stolt 100% på hunden min. Man vet aldri.... Ikke meningen å kritisere altså,men ville aldri gått fra babyen i ett eget rom eller noe sammen med hunden. Ikke bare for å gå på toalettet engang. Da måtte babyen settes så hunden ikke fikk tak i den. Passet min mors hund i ei uke. Stoler på den også,men ikke nok desverre. Tar ingen sjanser:)
PopUp Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Her har det gått veldig bra.... Han virker ikke interessert, kun et lite snus nå og da. Han er veldig forsiktig av seg og rasen er veldig rolig, men jeg stoler ikke blindt på han uansett... De er ikke alene og jeg tar med meg enten snuppa eller bikkja på do liksom, hehe...
På`an igjen...har født... Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Gikk kjempe fint for oss, hunden min var vant med og få oppmerksomhet hele tiden og var i midtpunket men når den nyfødte kom gikk det veldig fint forde. Han fikk først snuse på noe hun hadde hatt på seg og så snuste han på tærne hennes. viktig at hundenforstår at den ikke er midtpunktet lenger, men at den forsatt er en del av familien.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Vi var litt spent når vi skulle ta gullet hjem første gangen siden hunden våres er/var utrolig mammadalt også.Og det gikk over all forventning:)Hunden aksepterte gullet som et familiemedlem med en gang,og siden har hunden passet på gullet..Men det er nok forskjellig fra hund til hund,og rase til rase vil jeg mene.Vi har amstaff.
Valborg Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Har bulldog selv som har vært godt vant med å ligge på sofaen og få all opmersomheten. Etter at babyen har kommet i hus er hun ikke fam. midt punkt lenger, men vi prøver å inkludere henne i ting:) Blir med på trilletur(kjøpt sele for hund, som strammer når hun drar,så nå går hun fint vedsiden av vognen) Hun får tran først, så får tulla etterpå. Så tar pappa henne med når han holder på ute eller skal småturer med bilen(elsker å kjøre bil) Men hun er aldri alene med barnet. Stoler ikke 100% på henne, uansett hvor snill hun har vært frem til nå.
Maisie Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Man skal aldri stole helt på en hund, selv om man har hatt den i mange år og den aldri har gjort en flue fortred. Den er et dyr, og har instinkter. Lar aldri hunden og gutten være alene, selv om jeg ikke tror noe vil skje om jeg gjorde det. Vi tok med et teppe fra sykehuset som gutten vår hadde ligget på, sånn at hunden vår fikk lukte på det og kjente igjen lukta når vi tok babyen hjem. Har gått helt fint, han vil snuse på babyen nå og da, men er ellers ikke særlig interessert. Det er heller gutten vår som begynner å bli interessert i hunden, og vil ta tak i pelsen hans.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 HI her...takk for tilbakemeldinger. Jeg vil heller ikke la baby og hund være alene. Kan godt hende jeg ikke ordla meg riktig, men jeg mente litt sånn: Kan hunden bli deprimert? Føle seg "utafor" osv.... Blir jo nesten som et storesøsken, bortsett fra at det er litt vanskelig å forklare bisken at hun skal bli storesøster..hehe....
Fire småtroll Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Hos oss gikk det kjempefint, hunden (hannhund) adopterte den lille fra dag en.. En må jo også huske at hunder er flokkdyr, så at det kommer til nye medlemmer er ikke noe som strider imot dens instinkter! Hadde lekegrind fra første dag da, for begge sin skyld, da kunne babyen ligge på gulvet uten å bli slikket i ansiktet og hunden kunne legge seg til å sove uten å bli forstyrret av små barnenever (når han begynte krabbe). Men hunden sluttet å ligge på plassen sin, lå tett inntil lekegrinda og passet på ungen hele tiden! Men vi forandret ikke på hundens rutiner da, han fikk turen sin hver dag fremdeles, og rikelig med både kos og klapp, slutter jo ikke å være glad i hunden selv om en får barn, og selv hunder er ganske så tilpasningsdyktige så lenge de er en del av flokken og får sine behov dekket. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå