Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Jeg var på svangerskapskontroll hos lege i dag, er 30 uker på vei, og hun fant ikke hjertelyd. Hun byttet batteri og prøvde to ulike apperat..Til slutt måtte hun hente en annen lege som heldigvis fant en svak lyd etter en god stund. Jeg har aldri opplevd at de ikke har funnet hjertelyden og ble litt skremt selv om jeg kjente godt med liv, og legen sa at hun såg tydelig spark fra baby på magen min mens hun letet. Kjenner at det er liv der inne og fikk beskjed om å ikke bekymre meg, og at det antageligvis var apperatene som ikke var så bra, men likevel.. Jeg klarer ikke helt å slutte å tenke på det heller.
lb71 Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 jeg hadde vært ekstra obs på at der var jevnlig bevegelse i magen. Ved første tegn på forandring hadde jeg ringt føden. Kan jo være at babyen ligger med ryggen utover. Da blir det vanskeligere å høre hjertelyden.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Ja, det kommer jeg til å gjøre. Merker at jeg kjenner ekstra godt etter bevelgelser nå. Jeg fikk beskjed om at hun trodde baby lå med hodet ned og ryggen sin mot min. Hilsen HI.
lb71 Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Ha, du skulle sagt til henne at de kanskje burde invistere i nye apparater om disse er så dårlige. Man må jo kunne forvente det vel slik at vi ikke trenger å få enda flere bekymringer enn det som er nødvendig.
Mari 74 Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Vet du om du har morkaken på fremsiden av magen? Da kan det visst være vanskeligere å høre hjertelyden. Hvis du er veldig bekymret, så kan du kanskje høre om det er mulig å få en sjekk på føden?
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Ja, jeg skulle sagt det! Kommer alltid på hva man skulle sagt etterpå. Og vi trenger i allefall ikke mer å bekymre oss for! Takk for svar. Tror kanskje jeg skal ta en telefon opp til føden bare for å høre om det er grunn til bekymring. Regner med at jeg hadde blitt sendt dit av lege dersom det var det, men får liksom ikke helt ro... HI.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Fikk forresten beskjed om at morkaken låg på fremsiden av magen, men det skal vel ikke være problem med å høre hjertelyd likevel...
aanonym Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Av og til har de problemer med å finne hjertelyden, men jeg er ikke bekymret så lenge lillebror i magen sparker og styrer på! Har også morkaken fremst, kan hende det har noe med saken å gjøre.
LRMG Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Sist gang jeg var på kontroll var legen nøye med å fortelle meg at lydkvaliteten osv ikke hadde noe å si - det eneste de var opptatt av var om pulsen var fin. Om lyden var svak eller skrapete så hadde det ingen betydning sa han. Så så lenge de fant en puls som var riktig, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Jeg har morkake som ligger foran magen, så av og til må de lete litt før de finner hjertelyden på meg. De hadde helt sikkert tatt affære hvis de oppdaget noe bekyrmingsfullt!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Takk for mange svar! :-) Jeg tok turen til føden og ble møtt av en kjempe hyggelig jordmor som fant hjertelyd med en gang. Det var så godt å høre det lille hjerte banke og nå klarer jeg heldiogvis å slappe av. :-) Hilsen HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå