mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 livmora når over hoftebeinet mitt og eg er 14 uker ( i følge bim) 13 uker + 6 ( i følge babyverden) på vei. eg var hos jordmor i uke 11. hun kjente godt livmora, og eg og fikk kjenne, den har vokst mye siden da synes eg. så eg lurte på hvor stor det er normalt at den er i uke ca 14. ( dette er tredje svskap)
ennaH Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Det kan du se på helsekortet ditt. Den røde kurven er "idealet", men alt innenfor det skraverte, mørkegrønne feltet anses som normalt.
mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2007 men ho har ikke skrevet noe symfysemål på
Pampers123 Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Jeg hadde kjempehøyt sf mål i starten (dette er nr 2), og jordmor trodde det var to der inne.Men, det stabiliserte seg etterhvert
mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. juli 2007 men eg vet ikke hva sfmålet mitt er. hun målte det ikke. og har ikke vert på kontroll siden uke 11. eg synes bare livmora har vokst så fort. ingen som vet hvor langt oppe den skal være i uke 14
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Det kommer jo litt an på kroppen din også da;) hehe... Hadde f.eks en kjæreste en gang som hadde hoftebena i navlehøyde. Tror ikke det er uvanlig at livmoren er større 3. gang man er gravid, men siden du kjenner livmoren din kan du vel måle sf-målet så du får sett sånn ca..? Hvor langt er det mellom navelen din og skambenet da? Og hvor langt opp går livmoren sånn ca? Halvveis til navelen?
lillemor og lillebror Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 om du ser på den grafen på helsekortet ditt ser du hvor langt opp den skal gå.
mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2007 ja halvveis til navlen fra skambeinet
mammamammamammamor Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. juli 2007 halvveis til navlen går hoftebeinet, altså livmora går litt lengre
Ranveig R Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Det aller meste er normalt... Så lenge ikkje jordmor kommenterte at det var merkeleg skal du gå ut ifrå at alt er bra. Det er for øvrig vanleg at livmora veks fortare til å begynne med når ein har barn frå før, og at det går litt seinare lenger ut i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå