Kyria Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 er det noen som vet om man kan få hjelp til utstyr som barnet trenger?Jeg har vært i jobb så jeg har ikke rett på fødsels støtte....(tror jeg)
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 har du lest tråden lenger ned her?Der skal alt du trenger å vite stå:-)Ellers er det bare å ta en tlf til nav:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 bare og ta en tlf til nav du liksom... HAHAHA.. hadde jeg ikke vist hva jeg skulle ha på forhånd så hadde jeg nok ikke fått mye støtte. men på hjemmesidene til nav står det en del nyttig
Kyria Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2007 Hvilken "tråd"??????Helt blank her jeg......
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 jeg har alltid fått hjelp av nav per telefon, både i oslo og i telemark. det er bare å forklare situasjoene din og så skal de hjelpe deg. jeg har snakket med nav senest igår og da fikk jeg hjelp per telefon til å fylle ut to søknads skjemaer.. snodig at alle får så forskjellig hjelp altså! og utrolig kjipt!
Kyria Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2007 Problemet er at alt dette kan jeg, har lest om det. Men vet bare ikke hva jeg skal søke for å få litt utstyr til barnet kommer. Har ingen familie og står helt alene, men får ikke fødselspenger siden jeg har tjent opp til permisjonspenger. Er det en sosionom her, hehehehe!!!!!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 hm.. du kan få os to måender før babyen kommer. (nå aner ikke jeg hvor mye du tjener) men om du har 200 000 i året så blir det nesten 5000 i os * 2 det er 10 000 du får kjøpt ganske mye av det du trenger for 10 000. hvor bor du? jeg bor i oslo. du kan få baby seng av meg.
Kyria Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juli 2007 Så søt du er=) Det var veldig snilt, men jeg bor i Bergen. OS får jeg ikke da jeg jo har opptjent foreldrepenger gjennom jobb......
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 du får os forde, bare at den blir redusert med mindre du tjener masse.
Kyria Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. juli 2007 Er ikke OS for de som ikke har tjent opp gjennom jobb, jo jeg tjente ganske bra da jeg jobbet.....hjelpe meg....får vel ta en tlf til nav i mrg.....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 tror det er 350 000 så får du ikke os. (men det beløpet er jeg ikke sikker på) os får alle som er alene med små barn i 3 år, den blir redusert med 40 øre per kr du tjener. full os er 10 600 i måneden, så da er det bare og renge ut hvor mye du får :-)
Kyria Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. juli 2007 hmmmm, da får jeg nok ikke OS, så da lurer jeg på hva jeg må "gå på" etter permisjon, hvis ikke jeg får meg ny jobb til dess. Sa opp jobben pga graviditeten og flytter til hjemstedet mitt siden jeg i det minste har en bror der. Søren så vanskelig dette er. Er sykemeldt nå og har ca 16000 utbetalt i mnd....MEN har tre barn fra før og det meste går til hus, strøm og livsopphold. Har ikke klart å spare noe til vogn, seng og alt det andre man trenger.....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. juli 2007 #14 Skrevet 26. juli 2007 hm.. da må det vel bli sosialen da? får ikke hjulpet deg mere desverre. aner ikke hva du skal gjøre. du får ringe nav i morgen ;-)
Kyria Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 26. juli 2007 uff ja, kanskje det.....tusen takk for tålmodigheten=)
Leeloo76 Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 Tror dessverre ikke det er noen støtte fra NAV du kan søke for å finansiere utstyr til baby, men det finnes jo mye brukt rundt omkring. Skjønner at det er vanskelig når det er 3 andre å forsørge, men de fleste klarer jo å skaffe penger, er ikke så mye som skal til om man ikke skal ha det dyreste av alt, du kommer langt med 5000 kr. Har du ikke noe igjen fra de andre barna var små? I verste fall kan du sikkert får kontokreditt eller kredittkort som du kan bruke. Dra på IKEA, det er verdt turen selv om det er et stykke, der får du det meste bortsett fra klær og vogn (babyseng: 400, madrass: 250, stellebord 200, høystol 150, badebalje 70 etc.). IKEA er kjempestrenge på sikkerhet, så det er ingen fare å kjøpe billig der, jeg har masse derfra, vært kjempefornøyd. Når det gjelder hva du skal leve av ettter at permisjonen er ferdig; etter 2 mnd karantene (fordi du sa opp jobben selv) har du krav på dagpenger, og i illegg kan du jo søke OS da. Det er en eller annen stønad (lurer på om det er barnetilsyn) som "spiser" opp OS perioden din ( i følge en eller annen her inne, bare å spørre NAV), så vær varsom med å søke denne for tidlig. Ville heller ikke søkt OS så lenge du tjener ganske godt, du kan ta ut OS frem til yngstemann er 8 år, mye kan skje innen den tid, bedre å få full OS når det virkelig røyner på enn noen ekstra hundrelapper nå. Går det bra frem til minsten er 5 kan du heller få noen ekstra hundre/tusenlapper i mnd de siste 3 årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå