Genusa&Andreas3mnd Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Jeg veide sånn pluss/minus 60 kg (160 høy) når jeg ble gravid. Har alltid vært lubben så disse kiloene hadde jeg jobbet en del for å oppnå, eller kommet ned på for å si det sånn... Men i løpet av svangerskapet har det bare krøpet på kg etter kg, og nå på siste kontroll i uke 38 stod jeg på 92... ..."Nå blir det ikke mer veiing heretter" sa jeg til jordmor, "får holde nå"... Skjønner ikke at det går ann på så kort tid!? Har vært mye kvalm og dårlig i svangerskapet og hyppige måltider har lindret en del- så mer mat enn jeg har forbrent har jeg vært klar over. Men 32 kg i løpet av disse månedene...? Føler at familie og venner ser på meg, og "mimrer" over hvor flink jeg hadde vært og gått ned så mye før svangerskapet, og tenker inni seg at: ja ja, back to basic".... Uff blir jo så deppa, og det hjelper vel ikke med alle disse hormonene i tillegg.... Bare et lite sukk fra meg.....
~Roskva~ Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Hei, og velkommen inn hit :-) Jeg forstår at du blir litt frustrert - det hadde jeg også blitt (er bare i uke 17, og har så langt bare gått ned i vekt, så jeg vet ikke hvordan det kommer til å gå med meg fremover...) Det går nok bra, det er ingen som vet før en god stund etter fødselen, om du virkelig er "tilbake til start" igjen. Lykke til :-)
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2007 Hei og takk for det Uansett før-vekt er jo 32 kg på så få måneder litt å sukke over.... men på tross av alle mine sukk så blir det jo et flott resultat av dette da:) Har du slitt med kvalme og sånn siden du har gått ned i vekt? Lykke til du også!
~Roskva~ Skrevet 27. juli 2007 #4 Skrevet 27. juli 2007 Jeg har vært litt kvalm, ja, uten at det har vært et stort problem. Hovedårsaken til vekttapet er nok i hovedsak at jeg har lav glukosetoleranse, og derfor ikke kan spise sukker under svangerskapet. Jeg blir også ganske fort mett, så måltidene blir mindre enn vanlig. En sånn drastisk endring av matvanene (små, hyppige måltider og INGEN snop) + sommer med mer aktivitet, fører til at jeg går ned i vekt helt av meg selv.... Det er jo en god start på svangerskapet. Men så var jeg en god del tyngre enn deg da svangerskapet startet også - det er nok å ta av her, for å si det sånn. Du får satse på at du får det så travelt med den fine, nye babyen, at du ikke rekker å spise så mange mellommåltider, da ;-) Det blir jo et fantastisk resultat. De fleste av oss må nok belage oss på å kjøpe nye bukser etter fødselen uansett, ettersom kroppen forandres av graviditeten. 32 kg er jo ganske mye, men ingen vet jo akkurat hvor gale det er før etterpå uansett :-) Vi får vente i håpet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå