Gå til innhold

Svigermor kom med noen fruktglass/beger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det eneste snuppa får utenom mm er en teskje grøtpulver om kvelden....

Hun er litt over 4 mnd og svigermor syntes det var en god idè å kjøpe noen fruktglass til henne. Jeg er ikke sånn ANTI-ANTI, men jeg vet ikke når jeg skal gi henne det eller om hun skal få det i det hele tatt.

Går det f.eks å blande litt sammen med den vesle grøtklikken hun får på kvelden??

Det var Nestle pære, Nestle Fersken med eple og Hipp "Fruit Break"....

Føler meg ganske så langt uti skogen her ja ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å gi frukt da Nikolai var 4mnd. Han hadde behov for mer enn bare mm, og likte ikke grøt Så da blandet jeg litt frukt opp i grøten. Barnet kommer til å ha behov for frukt etter hvert, for det hjelper kroppen med å ta opp jern, men det er ikke nødvendig før etter 6mnd. Hvis du ikke er komfortabel med å gi det så tidlig, så er det sikkert lang holdbarhet på begerene så da er det bare å vente!

Skrevet

Hun kan jo f. eks. få noen skjeer etter at hun har fått mm av deg ved lunsj tider?

Men er du ikke klar for å gi henne noe annet, så skal du ikke gjøre det bare fordi hun kom med det.. Gi henne det når du og jenta de er klar=)

Skrevet

Hun har nok ikke behov for mer enn det hun får nå nei, så tror nesten jeg venter litt. Er ikke om å gjøre å bare gi henne for å gi henne :o)

Men kanskje jeg prøver med en teskje i grøten hennes på kvelden....

Takk for svar :o)

Skrevet

mange som mener at man like gjerne kan begynne med frukt ist for grøt. Ville prøvd med litt smaker jeg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...