Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Siden vi har en guttenavndebatt kan vi jo ta en om jentenavn også. Hvorfor skal alle kalle jentene sine for helt forferdelige dobbeltnavn, helst mest mulig kompliserte og amerikanske? Eksempler: Angelica cassandra Jessica brittany Miranda celinda Hvorfor ikke ET navn hvis det er langt, eller to navn hvis de er korte og passer sammen? hvorfor ikke dobbeltnavn der navnene passer sammen og er mindre enn 40 bokstaver hver? det høres jo helt sykt ut jo. Min datter får et vanlig men ikke så mye brukt norsk enkeltnavn, og det syns jeg er mye finere . Så det så!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Det er det som er "moten". Huff, min ungen skal ihvertfall ikke ha et amerikansk navn : / Men det viktigste er at man velger et navn man selv liker, ikke bare fordi alle andre liker det eller velger det... Men smaken er som baken-delt
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Jeg jobber på skole, og det er like "moro" hvert år når vi får listen over 1.klassinger som kommer påfølgende høst... Alltid noen som har "wanne-be-a-princess" navn som jeg kaller det.... ....og så heter de kanskje Hansen til slutt...hihi
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er helt enig! Skikkelig dumt at vi tar etter USA på den måten, både med navnene og de prinsessegreiene. Foreldrene lærer døtrene opp til å bli overfladiske objekter som ikke skal tjene egne penger, men se deilige ut, være 'high-maitenance' mens de manipulerer menn til å gi dem de de vil ha. Hvordan ble Paris Hilton som hun er? Dette er nesten barnemishandling i praksis, for jentene kommer skikkelig skjevt ut fra fødselen av. Jeg ser skikkelig ned på dummer damer som skryter av at 'datteren min er jo litt sånn prinsesse som får det hun vil'. Lykke til, tenker jeg da. Fysj. Anti-Paris.
MissBehave Skrevet 26. juli 2007 #5 Skrevet 26. juli 2007 Fint at vi har ulik smak.Er det ikke ? Om den lille i min mage er en jente så har vi bestemt oss for navnet Aurora Victoria Niqole Uff og uff,og hun får et amerikansk etternavn på slutten også
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Ja, da har dere jo en unskyldning. Synes navnet er litt i overkant kongelig (alt mer enn to anvn forbinder jeg med royal-hekta folk). har man amerikansk etternavn ka man jo gjemme seg litt bak det. Enig med hun over at et vanlig etternavn ødelegger enda mer. tenkt deg: Aurora Victoria Niqole Johansen herregud
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Det var veldig pene navn.... Syntes alle små babyer er små prinser og prinsesser jeg.. Syntes ikke det skal råde en skomaker bli ved din lest holdning. Der rike mennesker på tradisjonsrike etternavn får kalle barna sin vakre navn og vi andre dødelige må gi barna våre pottet navn fordi det liksom er det som passer seg.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Ja, og det er alltid de stygge white trash mammaene som egentlig vil være prinsesser, men det fikk de alri noe dreis på, hehe. Så må de småfeite ungene deres løpe rundt med navn som Angelica Chantall og Gud vet hva.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 You must be kidding!!!??! Det går an å beherske seg litt, vet du. Kanskje du får flere barn en gang, eller katter.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Poenget er jo at det ikke akkurat lyser overklasse av disse navnene, da. Når hele white trash Norge velger slike navn til barna sine. Det er akkurat som de for noen tiår siden syns Kevin, Roger, Ronny, Glenn og Remi var så vanvittig fasjonabelt. DET ER BARE DÅRLIG SMAK! Og god smak kan åpenart ikke skaffes på Nille.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 Nettopp! He he. De tror de gir dem prinsessenavn, men det er egentlig bare strippernavn, noe som selvsagt blir praktisk for dem senere i livet. He he. Dumme damer er det vanskelig å gjøre noe med, gitt. Anti-Paris.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #12 Skrevet 26. juli 2007 Veldig bra! Navn tilpassa fremtidig yrkesvalg som strippere og glamour-modeller. Well, be my guest...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #13 Skrevet 26. juli 2007 Huff stakkars unge! En smule overdrevet spør du meg!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #14 Skrevet 26. juli 2007 Er det ikke revnende kikegyldig for deg hva andres unger heter da? Kan jo flire litt men er det virkelig noe å hisse seg opp over? Ungene mine får pussige norsk-amerikanske dobbeltnavn, kommer sikkert til å få noen til å glise stort. Og hva som passer sammen og ikke er da en smakssak er det ikke? Kall ungene det du vil du, og jeg kaller mine det jeg vil. Kan hende de leker sammen likevel. Så det så!
Ikkelektuell Skrevet 26. juli 2007 #15 Skrevet 26. juli 2007 Det er tydeligvis revnende likegyldig for enkelte foreldre hva ungene deres heter også, siden de kaller dem alt mulig rart uten tanke for at barna skal ha navnene sine hele livet, og faktisk bli tatt seriøst på ett eller annet tidspunkt. Noen foreldre går nokså langt for å tilfredsstille sin egen forfengelighet (som forøvrig gjenspeiler en billig smak, men det er nå en annen sak). Usmakelig, spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 Smak er jo individuelt da. Jeg ville heller hatt en Victoria eller Nicole eller Jessica enn en Gørill, Gunda eller Reidunn. Hva pokker er "billig smak" da? Hvis ikke du har et klassisk vestkantnavn eller heilnorsk er du trash?
Ikkelektuell Skrevet 26. juli 2007 #17 Skrevet 26. juli 2007 Er det noen som tvinges til å velge mellom Nicole og Gunda, eller? Det finnes flere alternativer. Heilnorsk og klassisk vestkant er to av dem, det er helt riktig, men det er da ærlig talt annet å velge i også, uten at man skal måtte ty til navn fra Ringenes Herre og annet fiksfakseri.
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #18 Skrevet 26. juli 2007 Å, guri....utrolig godt at vi er ulike!! ) Victoria, Nicole eller Jessica ville aldri noe her i huset fått som navn. Jeg mener ikke at det er direkte stygge, men det passer overhode ikke her i familien. Gøril vurderer vi sammen med noen andre navn som mange sikkert vil mene at er stygge. Men da får vi i alle fall noe som ikke alle andre heter ;o) LYKKE TIL med navnevalgene dere!!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #19 Skrevet 26. juli 2007 Niqole vil dessuten bli uttalt [nikkuåll], så det er beyond strippernavn- bare dumt. Hei Jeab! :-) Anti-Paris.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #21 Skrevet 27. juli 2007 Satser på å oppdra en internasjonal hore/evt. burleskdanser i verdensklasse,har dere noen forslag til navn til meg,eller? Gunhild eller Randi,kanskje? Liker litt eksotisk klang!
Ikkelektuell Skrevet 27. juli 2007 #22 Skrevet 27. juli 2007 Britt-Aina, Anne-Berit, Ann-Margaret, Torgunn...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #23 Skrevet 27. juli 2007 Fjølfrid, Gunndura, Bjørg-lill, Rautlaug, Bjørnhildur, Torvhild, Ulvgunn.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2007 #24 Skrevet 27. juli 2007 Så, så, rolig nå, dette blir jo rent for lange navn. Du må huske på at det skal bli plass til å tatovere dem på rumpa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå