søtasmamma Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Hvor lang tid tar det fra man søker plass til man får svar fra sykehuset? Er det noen som vet? Jeg har søkt på Ullevåll, siden jeg bor like i nærheten. Fikk vite av legen min at jeg nok var litt sent ute med å søke, da jeg er i uke 13 nå.. Men jeg er jo så spent om jeg får plass! Håper det!
sn70 Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Fastlegen min søkte i uke ni og jeg fikk svar etter 1 uke. Jeg er også i uke 13 og har fått fødeplass på Ullevål.
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 er det kun i oslo en må søke om fødeplass egentlig? Ingen som har nevnt noe om det til meg...bor i kristiansand, men planer om å føde i stavanger rundt juletider..
søtasmamma Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2007 Du kan vel søke hvor du vil i landet, det er fritt sykehusvalg i Norge. Så det bestemmer du helt selv!
♡ Jersey ♡ Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Min lege søkte i uke 6! Man må vel søke uansett hvor man bor?? Jeg bor ikke i Oslo..
Suss@ med 3 gutter Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 jeg bor i kristiansand og jeg har ikke søkt, kan hende mlegen min har gjort det.. er jo bare ett sykehus her da, så man har jo ikke så mange valg.. jordmor sa bare att ho sente inn mine papirer i uke 17 så de hadde registrert meg.. og da kunne jeg bare ringe te de å vist det var noe:)
Bdancer Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 sent ute? hmm det er nok bare i oslo og spesiellt ullevål - for der er det stor pågang. Jeg bor i oslo men skal flytte når jeg går ut i svangerskapskontroll. Jeg er i uke 22 og har midlertidig plass på Ahus (ultralyd og eventuell for tidligfødsel o.l.) Men skal føde på ringerike men har ikke søkt plass - legen sa jeg ikke skulle gjøre det før jeg flytter - og det er jo 3 uker før termin.
Jewel m/jente får gutt Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Jeg skal også føde på ringerike, og fikk registreringsskjema i posten fra sykehuset når jeg var 13 uker på vei. Vel en uke etter første legekontroll.
Bdancer Skrevet 27. juli 2007 #11 Skrevet 27. juli 2007 Ja jeg søkte jo også rett etter 1. svangerskapskontroll (uke 11), men måtte søke i Oslo fordi det er her jeg bor. Jeg kan ikke søke ringerike før jeg har flyttet...for jeg kan ikke ha plass 2 steder samtidig - og hvis jeg skulle ha behov for oppfølging på sykehus eller fø for tidlig så må jeg ha plass i Oslo. ...så jeg må bar søke så sent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå