Northernlights Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Så om vi som bor i utlandet får besøk av andre nordmenn,er det faktisk kjempestort for oss som bor her! Jeg får ikke hørt norsk tale som dere får hver dag. Her står jeg for praten selv, og de eneste som prater norsk til meg er 3 av barna mine. På trøndersk. Artig å høre ei og anna dialekt som ikke er det =) Jeg får besøk kanskje annenhvert år av familiemedlemmer, og da er de her max i 3 uker. Er det rart jeg er glad for besøk fra Norge, korte eller lange?? Det er faktisk noe jeg lever kjempelenge på. Takk igjen for at du var så snill å stoppe her i byen min, mom2two =)
Patetica fåkksi Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Hei, jeg er i nesten samme situasjon som deg egentlig, bare at jeg bor i Spania, og herfra til Oslo er det 4 timer med fly, med andre ord; lettere for folk aa komme. Pluss at dette er "solkysten" med masse turister og jeg hörer jo norsk innimellom da, selv om det ikke er saa ofte. Jeg faar vanligvis besök av familien hvert aar da, selv om det er vldig sjelden syns jeg.. Norsken min suger, hehe blir morro at barna mine skal kun laere norsk av meg. Flaks at det finnes DVD'er og ting ja..
Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Hei, kanksje vi kan få stikke innom neste gang vi er der borte? Det hadde vært stas:) Har venner i Texas som vi har besøkt en gang, og ønsker å reise flere ganger. Tanten til min mann har hus i Orlando, tenker å leie det huset og skaffe oss bil for å kjøre litt rundt, og videre til Texas. Jeg har "dibbet" med deg før, skiftet nick fra Texasgirl...
Stratos med 3 barn Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Er det ikke en by i usa som er "norsk"? Så det på typisk norsk en gang (tv).... De hadde lusekofter, lefser, vaffler og hold deg fast; ylekake. Jeg fatta ikke hva det var før jeg fikk tenkt meg om..... :DDD Mye gamle folk, men kanskje du finner en samtalepartner på gebrokken norsk der om du er i nærheten
Northernlights Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. juli 2007 Det er sikkert oppi Minnesota, den "norske" byen. Eller rundt Seattle,kanskje? Finner jeg meg noen nordmenn å skravle med, skal du være sikker på at jeg skal prate. =) Og TXgirl;må bare si fra om du drar til Florida. Da er du bare 12 timers kjøring unna der hvor jeg skal bo. Svipptur til NC er vel ikke å forakte? ;o)
Learning to fly Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Jada, det skal jeg huske på Blir gjerne ett par år til, men pytt, tiden går så fort med små barn i hus:) Northernlights...tenker på den båten som fisker krabbe ut i havet helt nord i amerika/eller canada? Er det fra den du har nicket ditt? Ser litt på discovery channel, og de har maaange programmer om denne krabbe"fiskingen", og mye fra Northernlighs, båten altså
Northernlights Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2007 Nei,den båten har jeg aldri hørt om =) Jeg bare elsker nordlyset,jeg...
Tiddelidu Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Er det ikke Brooklyn i New York som det var en dokumentar om for en tid tilbake? Det var masse nordmenner der, og fremdeles kan man finne mye norsk der. Ellers var vi på besøk hos vertsfamilien til samboeren min i Minnesota, der er det også masse norsk! Museer, de har en del norske uttrykk som "uffda", "tjukken" etc.
Northernlights Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2007 Finner jeg ikke nordmenn,så skal jeg trives likevel. Mammaen til G og A bor jo i samme staten, så vi får se til å besøke hverandre innimellom, når det røyner på med norsken. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå