Gå til innhold

Hjelp ! Har Maria fått diabetes?

Anbefalte innlegg

Gjest vinterbrud
Skrevet

Barnehagen og jeg reagerer på at hun er tørst hele tiden,og tisser mye.Så idag spurte de om hun har diabetes.

I morgen skal jeg ned til legen med en urinprøve av henne,nå håper jeg ikke det er diabetes.Hun er nesten 4 år,og ordene tørst og må tisse er de mest brukte for tiden.

Det er ikke pga sommervarmen at hun er så tørst,for her er det heller høstlig ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da! Hørtes jo ut som diabetes, men trenger selvfølgelig ikke å være det. Håpe i det lengste at hun ikke har det =)

Skrevet

Hva drikker hun da? Om hun drikker mye vann så avler på en måte tørsten ny tørst (gud så dårlig forklart). Drikker hun mye så vil hun ikke bli utørst men heller mer tørst fordi hun ikke har nok salt i kroppen,, prøv å gi henne et par salte kjeks eller noe og se om det hjelper :)

Skrevet

Det kan virke som det er en mulighet for diabetes ja, men det kan helt sikkert være andre ting også.

Skrevet

å gå ned i vekt er og et teng på diabetes.. har hun holdt på vekta si? og barn kan og ha perioder hvor de tørster mye.. men ikke så lange perioder da.. sikkert lurt å sjekke opp hvis dere er i tvil. og diabetes er det helt mulig å leve et fullverdig liv med :)

Skrevet

heisann, min mamma har dibetes type 1, og man får gjerne flere typer symptomer en tørste ogat man er mye på do.

min sønn på snart tre, drikker og utrolig mye, han drikker sikkert mer en dobbelt så mye som meg, men han har ikke diabetes for det.

og når han drikker så mye må han jo ofte og mye tisse.

så det kan nok ha mange forklaringer, men er jo lurt å undersøke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...