Gå til innhold

Når begynte seperasjonsangsten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor lenge varte det?

Kan noen kopiere for meg inne på skravle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn fikk separasjonsangst rundt 4 mnd-alder og den varte til 7-mnd alder. Tror han fikk det litt tidligere enn hva som er vanlig... Nå er han 7 1/2 mnd og jeg synes det er veldig godt at det er over nå :)

Skrevet

Separasjonsangsten for hva?...

Skrevet

Ok, fra baby til foreldre?...

Er det et spørsmål man må være anonym for da?....

*merkelig*

Skrevet

min begynte faktisk når hun var litt over 3 mnd.... TIDLIG:( og utrolig slitsomt, for hun vil bare være hos meg og papan sin...storesøster går greit:) og mamman min...men er verre med svigers...ho hyler hver gang vi er der og ingen får lov til å holde på med henne...får nesten litt vondt av svigers jeg da, for de vil så gjerne holde henne og sånt..

Skrevet

Jeg har akkurat slått opp dette i utviklingspsykologi boken min. Der står det:

Fremmedangsten begynner først. Det begynner som regel når barnet er 6 til 7mnd. og opphører før barnet er 18mnd.

Seperasjonsangsten begynner litt senere, topper seg når barnet er 12 til 16 mnd, og opphører en gang mellom 2 og 3 år.

Her er Nikolai snart 9mnd. Fremmedangsten har vi forsåvidt aldri sett noe til, men seperasjonsangsten har begynt for fullt ganske nylig. Han hyler når jeg forlater rommet, slutter med det ganske raskt, men begynner for fullt igjen hvis han hører stemmen min.

Skrevet

Min har nettopp begynt og hun er snart 11 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...