nynne78 Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Nå gjenstår det en uke til termin og jeg er snart ferdig med min første uke hjemme alene som "hemmafru". Jeg gleder meg til fødselen og er sikkert litt utålmodig, men ikke mer enn at jeg regner med at det kan gå noen flere uker, og at babyen får bruke tiden den trenger. Min utfordring er at jeg ikke er særlig glad i å være hjemme på dagtid. Jeg strever med å fylle dagene med noenlunde meningsfylle aktiviteter og blir lett lei og litt deprimert. Dette har jeg erfaring med fra før, så jeg er veldig nøye med å lage program. Likevel synes jeg det blir litt stille. Her er min dag så langt: I dag sto jeg opp kl ni og så trente jeg en time yoga og strekkøvelser før frokost, før jeg leste avisen lenge og grundig. Har hatt noen telefonsamtaler og gjort unna en del husarbeid, samt puslet med å pakke "fødebagen" , sittet på nettet++ Tok et langt bad og stelte negler og føtter grundig før det var på tide med litt lunsj og en kopp te på verandaen. Nå er det en time til jeg skal avgårde på besøk hele kvelden. Jeg synes jeg holder på med masse, men blir lei og savner noen å snakke med. Jeg er redd for at dette skal bli virkeligheten også når babyen kommer. Gruer meg litt til å være hjemme i mange måneder. Savner jobben og all aktiviteten allerede... Noen andre som kjenner på dette?
Gjest Ut på tur Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Jeg frykter litt det samme som deg, spesielt det med å treffe folk. Men jeg tror også at om du er vant med å være veldig aktiv så bruker kroppen litt tid på å "kjøre ned tempo" Andre jeg har snakket med som har fått barn snakker jo om at dagene bare raser av gårde. Da er det en til som krever mye oppmerksomhet og tid.
nynne78 Skrevet 26. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2007 Du har nok rett i at det er en overgang, og at det blir bedre etterhvert. Jeg hører også andre si at det blir nok å henge fingrene i og at tiden flyr. Håper det er sant! Synes for øvrig ikke at det er noe som helst stas å se på tv på dagen eller lese blader (blir så fryktelig trett av det...). Har kjøpt en joggevogn, så kanskje jeg blir observert joggende rundt dagen lang (ha ha) Lykke til du også!
Gjest Ut på tur Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Takk for det Jeg gleder meg bare til å gå tur jeg. Nå har jeg vært passiv siden jul pga formen så jeg satser på ett nytt og bedre liv uten hormoner og bekkenløsning snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå