Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #1 Skrevet 26. juli 2007 Veit ikke om jeg ha det, men har sterke mistanker, klør endel nedentil. Tok en kur for en periode tilbake, en vaginal tablett, det har blitt bedre men ikke helt borte. Hva annbefaler dere, noen som har peiling? Er første gang jeg evt kan ha sopp. Og typen min, kan han ha det også? Hvordan merker de det, og hva gjør guttene med det? Velger og være anonym her:)
Mor til en stor og en liten Skrevet 26. juli 2007 #2 Skrevet 26. juli 2007 Du bør helst ta en kur som varer over flere dager. Ble anbefalt det av min lege. Har selv erfart nå i svangerskapet at en endags-kur ikke funker. Pevaryl sies å skal være bedre enn canesten, men tror dette er individuelt.
Erisa* Skrevet 26. juli 2007 #3 Skrevet 26. juli 2007 Kjæresten din kan også ha det, det kan være like greit at han også smører seg med canesten-salve eller noe tilsvarende i noen dager, ellers vil han bare smitte deg igjen når du er frisk igjen. tror ikke gutta merker det så godt, de kan bli litt såre, men ikke på samme måte som jenter. Derfor kan det være greit å være føre var. Spør på apoteket hva de anbefaler, mest sannsynlig er det en kur med vaginal-tabletter over flere dager i kombinasjon med salve. Det bruker å ta knekken på det hos meg i alle fall:) Lykke til og god bedring!
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #4 Skrevet 26. juli 2007 Takker for svar, prøve en sånn 6 dager neste gang da. Men det er fullt mulig at vi damene har dte uten at typen har det? Eller hvordan er det der? Klønete jeg:)
Erisa* Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Hvis dere ikke har hatt sex etter at du fikk det er det selvfølgelig fullt mulig. Hvis dere har hatt sex så vet jeg ikke helt.. Er ikke sikker på hvor lett det smitter. Men det er uansett ikke mye som skal til for å bli kvitt det for typen din, hvis han har det i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #7 Skrevet 26. juli 2007 Hadde det jeg også, tok en kur med en vaginaltablett, og det kom tilbake. Gikk til lege, og hun gav meg en ny engangskur kombinert med en 6 dagers kur. Dette er ufarlig, og hjelper
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 hei pass også på å ikke drikke så mye som inneholder sukker apelsinjucie og vann er veldig bra for det naturlisere ting og apelsin er surt.. og ikke spis så mye sopp. skift undertøy ofte..når du er på det værste.. det kan hjelpe å forebygge litt:)
Tubbies Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 Jeg også sliter endel med dette... Legen sa at canesten er fint å bruke, men ikke bruk det fast. På apoteket fikk jeg tips om den Canestenpakken med vaginal tablett (ikke bruke aplikatoren som følger med når vi er gravide!). Deretter skal jeg smøre med krem i 5-6 dager. På apoteket sa hun at de fleste bruker kremen for kort tid, og da har det lett for å blusse opp igjen. Jeg tok tablett igår, og nå skal jeg smøre for harde livet )
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2007 #10 Skrevet 26. juli 2007 Hei. Jeg vil anbefale Lactal gel. Det er en blank gjennomsiktig gele du får i kapsel. Sakl tas 7 kvelder etterhverandre. Den er ikke spesifikk mot sopp, men mot ubalanse i bakteriefloraen i skjeden. Yppelig å bruke før eller etter sex også, ettersom slimhinnene nå er mer følsomme. Jeg har trodd at jeg har hatt sopp pga kløe, men det har vist seg at det bare var ubalanse. Canesten har ikke hjlupet meg, men Lactal derimot. Verdt ett forsøk, men litt dyr... 165 kr for en kur. Kostet bare 70-80 før den ble kjent på markedet og markedsført. men sånn er det jo. Lykke til!
maiiane Skrevet 26. juli 2007 #11 Skrevet 26. juli 2007 bru canesten salve, smører når e har det. smører 2-3-4 dager. men lufter godt lissom, sitter ofte naken om kveldene, sånn at det får luft det hjelper veldig asså. å jeg er veldig plaga med det. smører et godt lag å lufter til det er tørt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå